Jump to content

Recommended Posts

lnK7Q030BIOmAqZvaNfK4aNv8f9.jpg

 

Wife of a Spy (スパイの妻)
Също така известен като: Supai no tsuma
Страна: Япония
Премиера: 16 Октомври 2020
Времетраене: 113 мин.
Жанр: Историческа драма
Режисьор: Kiyoshi Kurosawa
Субтитри: Английски

:imdb:

 

Участват:
Yū Aoi като Satoko Fukuhara
Issey Takahashi като Yūsaku Fukuhara
Masahiro Higashide като Taiji Tsumori
Ryōta Bandō като Fumio Takeshita
Yuri Tsunematsu като Komako
Minosuke като Kanemura
Hyunri като Hiroko Kusakabe
Takashi Sasano като Doctor Nozaki

 

Резюме: 1940 г., Кобе в навечерието на Втората световна война. Търговецът Yūsaku Fukuhara (Issey Takahashi), който стана свидетел на ужасните събития в Манджурия, се опита да предаде това на света. Съпругата му Satoko Fukuhara (Yū Aoi), която научава за намеренията на съпруга си, се опитва да предотврати това заради неговата безопасност и щастие…

 

Награди: Silver Lion Award for Best Director at the 2020 Venice Film Festival.
 

 

Свали с английски субтитри :click:

 

Онлайн с английски субтитри :click: :click:

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Тъкмо навреме излезе. Ще го гледам с този на Кавасе, за да преценя, дали филмът на Куросава-сан не е бил по-подходящ за Чуждоезичен Оскар. Не само заради наградата от Венеция, а и защото темата тук е по-всеобхватна, а Само се показва традиции, които днес не се котират. Може би тази лента щеше да направи по-голямо впечатление.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Топ 10 за 2020!

Феноменално заснето и изиграно! Отлично, Куросава-сан!

Не разбирам, защо Японската киноакадемия дори не номинира заглавието?! 

Много тежка и сериозна тема засягат, но показана по изключително фин начин. Дори ми липсваше повече екранно време за някои герои като този на Рьота Бандо. Това момче е истинско откритие за японското кино! Страхотно е!

Филмът идейно донякъде напомня за 2 познати продукции - Шпионинът Зорге на М.Шинода и Lust, caution на Ан Ли.

Гледайте!

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Ако трябва, ще пиша повече пъти в тази тема, за да се забележи. 

Този филм е истинска рядкост за световното кино. Да не говорим, че японци едва ли биха обсъждали толкова разпалено тази негативна страница от тяхната история. Но Куросава прави нещо смело, което е оценено по достойнство във Венеция.

Замислям се, че този филм и особено последната му сцена, отекват чудовищно силно в нашето съвремие. Отчаяният вик на главната героиня е препратка към нашето време, което може да се окаже, че не е по-различно от, в което се е намирало Човечеството преди 80г.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Този филм е изключително ценен и заради връзката му със самото кино, което е и допирната точка с Lust, caution на Ан Ли. Главният герой беше запален киноман. Снимаше свои филми с прецизността на истински режисьор. Не съм толкова запозната с най-старото японско кино, но със сигурност 2 от лентите, чиито части показаха тук, бяха абсолютно автентични кадри на режисьори-първопроходци в Япония. Включвам и документалните части от Манджурия. Японските милитаристи без съмнение са използвали много именити режисьори и са правили доста пропагандни продукции по онова време. Не е чудно, че има заснет материал на самите експерименти.

И още една смразяваща препратка - към книгата "Море и отрова" на Шюсаку Ендо. Препоръчвам я. Преведена е на български, но не е за хора със слаби сърца.

Link to post
Share on other sites

Ами сега. Снощи изгледах този филм. Но сега пък прочетох горните отзиви на ukio преди да се изкажа и в момента се чудя какво да пиша. Запецнах така да се каже.

Ще пиша тогава изцяло в скрит текст иначе някак си контраста ще е прекален. Поне според мен :blush:.

Spoiler

Не съм чела нищо за филма преди това. Видях онзи ден каста и тъй като двамата главни актьори скоро ги гледах в друг филм , който не ми хареса, та онзи ден прескочих този филм и изгледах друг. А снощи  на тоз дадох шанс на екрана ми. Та така стигнах до това заглавие.

За мен филма е психологическа драма. Като такава го оценявам 6/10 т.е. не високо. Недостиг по няколко направления имаше като психологическа драма. На фона на събития от Втората световна. Познати изцяло. До тук игрален филм по темата извън самите и само тях си от японците не съм виждала нормален. Или поне що годе нормален за мен. Явно още не са стигнали до там. Или поне още не е поподнал такъв на екрана ми, неклиширан и що годе погледнали се трезво и отстрани като част от цялата война/реалност. Та и като историческа драма филма не мога да похваля.

Финално за мен филма е от тези , които можеше и да прескоча. Недоработен като психологическа драма  и в същото време поредния клиширан по историческата тема. Кръстен е "жена на..." и ако приемем че Тя бе основния герой в драмата, за моя слаб интерес додаде и факта че принципно като персона нямаше нищо симпатично за мен у нея и като добавя, че психологически за мен не бе разгърната а остана една такава "на две на три показана" ..... та.

Нямах шанс да харесам по някаква линия филма.

 

 

Link to post
Share on other sites

Напълно те разбирам. И на мен героинята не ми стана любимка, особено след това, което направи с Фумио, за да спаси своето семейство (мислех, че и той е част от него, макар че момчето прекрасно разбираше мястото и саможертвата си и беше готово да поеме последиците).

Обаче имаме неоспорим факт. Филмът е различен от всичко, което се прави в момента дори по военната тема. В добвака, заедно с Shinbun kisha изследват актуалната тема за биологичните експерименти върху хора, което е супер важно в този момент, в който се намира Човечеството.

Не мислиш ли, че историята се повтаря по нелеп начин понякога?

Link to post
Share on other sites

Пак в скрит текст, че нали съм многословна и не се усещам че пиша спойлери :blush:

Spoiler

Това с биологичните оръжия от страна на Япония в/у околни ѝ държави, в частност Манджурия показано/ засегнато но какво от това?! Не видях нищо повече от "показано/ засегнато ". Хубус двама японци видяли и се впечатлили. Но този дето искрено се бе потресъл бе жертван, да не почвам пък от кой. А другия бе 50/50. Впечатлил се но какви му бяха мотивите да ходи до Америка?! Имаше не малко меркантилност в туй неговото. Та така, единствено броя този дето жертваха и разбира се медицинската сестра и доктора които са били свидетели там в Маждурия и двамата загинали затова , че са реагирали а не .....Но филма не бе за тях.

Паралел голям със сегашното не виждам. Сегашното е доста закъсняла ситуация резултат на непрекъснато увеличаващата се скорост на глобализацията последните поне 4-5 деситилетия . От 20 години вече силно се очакваше да се случи нещо такова каквото се случи сега. Не може при такова щъкане на товари и хора по планетата  в какви ли не посоки за щяло и нещяло да няма екокатастрофи и пандемии. И "удари" пандемично  логично не паразит, не бактерий а вирус. Ама съъъвсем логично. Та катрината сега не е нещо неочаквано. А за екокатастрофите да не говорим, то не ми се и говори. Те пък идните поколения ще застигнат с пълна сила, освен всичко останало.

 

Link to post
Share on other sites

Наистина фокусът беше друг. Но на мен ми допадна тази гледна точка, както и връзката със старото японско кино. Нестандартно беше, макар и не много динамично.

Link to post
Share on other sites

Мда, беше ми интересна цялата допълнителна информация за киното и книгата от теб . Кадрите на кинолентата , документалните ги гледах с внимание. Те се и повториха няколко пъти. Имам слабост към черно -бяло кино и снимки. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...