ukio Posted February 17, 2017 Share Posted February 17, 2017 Destruction Babies ディストラクション・ベイビーズ Disutorakushon Beibizu Страна: Япония Език: японски Премиера: 21 май 2016г. Жанр: драма, младежки, насилие, инди Времетраене: 108 мин. Aspect Ratio: 1.85 : 1 Режисьор: Тецуя Марико Филмът е заснет през 2015г. Участват: Юя Ягира, Масаки Суда, Нана Комацу, Ниджиро Мураками, Денден, Такуми Китамура, Соске Икемацу, Масаки Миура, Амане Окаяма, Кайто Йошимура Субтитри: Английски Сайт Wiki IMDB Награди Резюме Унищожение или самоунищожение? Тайра (Юя Ягира) и по-малкият му брат Шота (Ниджиро Мураками) живеят в пристанището Мицухама, западната част на Мацуяма, преф. Ехиме на о. Шикоку. Тайра е невъзмутимо спокоен младеж с унищожителни наклонности. Той винаги се замесва в зловещи улични битки, с което оставя околните в пълен потрес. Един ден момчето решава да се измъкне от предградията, за да отиде в големия град, където започва да се скита безцелно и да провокира конфликти със случайни минувачи. Новото място напълно задоволява животинските му инстинкти. Патологичната зависимост от насилието не остава скрита за околните и особено привлича ученикът Юя (Масаки Суда). Двамата започват зловеща игра, оставяйки след себе си кръв и масово объркване. Агресията се разпространява като зараза по улиците. Провокациите дебнат на всяка крачка. Ураганната им сила повлича героите в порочен кръг, от който няма спасение. Цялото действие се развива на фона на безспирните усилия на Шота да открие по-големия си брат. Тецуя Марико рисува съвременната младеж като тайфун, който помита всичко по пътя си, без страх и угризения на съвестта. Какво остава за другите? Шок и ужас от видяното. Реакциите отиват в мрежата, но най-чудовищното е, че никой сякаш не може да спре насилието и да въдвори ред от създадения хаос. Музиката е в пълен синхрон с мрачната атмосфера. Тя е микс от шумове и тежко звучене. Напомня на по-ранните неща на Тойода (9 Souls). Завършващата песен е Размисли за отчуждението на младото поколение Въпреки роднинската връзка между Тайра и Шота, зрителят по нищо не разбира, че двамата се познават. През цялото време стоят от двете страни на реката, която отделя пристанището с останалата част от града. Никога не се срещат. Не разговарят. Не се откриват. Агресията и отчуждението ги разделят завинаги. Какво ще стане с Шота? Това е въпросът, който се яви в съзнанието ми, след финала. Кой знае? Може и да тръгне по нов път, въпреки че има всички шансове да последва брат си по пътеката на насилието. Аз лично предпочитам да си представям по-различно развитие. Поне в това отношение режисьорът ни е дал поле за размисъл. За мен най-интересният персонаж беше този на Ниджиро. На него поне малко симпатизирах. Той имаше възможност за най-осезаемо развитие. Останалите герои определено бяха антипатични (това значи, че актьорите са си свършили работата). Всички до един, включително Нана, която с тази си роля връща погледа към старото си класно изпълнение от "Светът на Канако". Тя в никакъв случай не беше светицата-жертва в цялата история, а по свой начин доказа, че и момичетата могат да бъда безмилостни във всяко едно отношение. Въпреки че филмът е безсюжетен, грозен, мрачен, безнадежден и пълен с насилие, изпълненията на артистите и заснемането са двете най-ярко отличаващи се характеристики на лентата. Именно заради тях заглавието получи признание от няколко фестивала, както и награди за главна мъжка роля на Юя. Юя е толкова убедителен, че публиката с право може да го възпреме като едно цяло с образа на Тайра. Той е Тайра. От главата до петите. Много ярък, запомнящ се. Идеята, която е заложена тук, е да представи извадка на съвременната младеж, която не е никак лицеприятна. Но най-страшното в този случай е, че главният герой дори не е показан като човек. Той изобщо не умее да комуникира с околните. У него няма емоции. В душата му цари екзистенциална пустота. Юя има само 2-3 реплики за цялото си екранно време. Всичко останало са звуци и нечленоразделни думи, които карат зрителя да се пита, къде е човешкото в героя? Той е непредсказуем, плашещ и смразяващо реалистичен. Сценарият е слабото място в продукцията. Знам, че японците често загърбват сюжета и развиват историите си по съвсем различен начин, но тук има какво да се желае в това отношение, още повече - от един момент лентата се превръща във филм-пътуване за определено време. Вярно е и друго. В "Destruction Babies" има много насилие, обаче камерата не показва всичко на 100%. Оставя поле за развитие на въображението под формата на ефективни внушения. Някои подробности съвсем уместно са обвити в сянка. Със сигурност има по-шокиращи филми, въпреки че критиката вече определи този като "Най-екстремните 108 минути в японската киноистория." Паралелният монтаж на финалните кадри са показани на фона на празникът за пълнолетието. Това за пореден път затвърждава основния рефрен на историята - насилието е навсякъде около нас. Сравняват "Destruction Babies"с "Портокал с часовников механизъм" на Кубрик и "Боен клуб" на Дейвид Финчър. Режисьорът ни кара да проумеем смисъла на насилието в обществото. Марико изразява тревогата си от съвременното му състояние. Затова е снимал лентата в тъмни, непривлекателни нюанси. Друга интересна идея е насилието над слабите. Страхът ражда агресия, но как да се справим с това? Социалните мрежи не помагат. Полицията също е безсилна. Трябва да помислим над тези въпроси! Награди в Япония Свали с английски субттри Свали Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.