kcekce Публикувано 2 Декември, 2013 Share Публикувано 2 Декември, 2013 Ежегодно аниме-браншът произвежда толкова помии, че направо вече нямам нерви да ровя в търсене на нещо стойностно. Търся аниме, което да не е за възрастова аудитория -13, да е достатъчно сериозно и да дава малко играчка за ума в логическа или морално-философска насока. Не възразявам да е пълната депресия Ето кратко списъче анимета, които ми допадат, хем за пример, хем за информация, хем за да не ги препоръчвате да ги гледам втори път SE Lain Paranoia Agent Texhnolyze Gantz Death Note Elfen Lied Monster Ergo Proxy ...засега за тези се сещам. Ще се радвам и на насоки към мили, поучителни и красиви приказки в стил Миязаки и Сатоши Кон ("Чихиро", "Мононоке", "Кръстниците на Токио" и т.н.). Но НЯМА да се радвам на възторжени описания колко е яко нещо над 300 епизода, в което група герои всеки епизод се скита, бори се със злото и винаги побеждава... Надявам се разбирате какво имам предвид. И много ви моля - нека не обръщаме темата на безкраен дебат какво означава определението "умно" и какво не. Вече се начетох на такива неинформативни излияния по руските форуми... А влизах във въпросните теми да си търся АНИМЕ, а не нечии философски разсъждения. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Cheryll Отговорено 2 Декември, 2013 Share Отговорено 2 Декември, 2013 Аз добавям Higurashi No Naku Koro Ni, като пояснявам, че в това аниме по-скоро ми хареса идеята за ''риплейването''(рестартирането) на света. Не че е кой знае колко ''умна'', но бе поднесена по доста зловещ и уникален начин. Друго аниме? Neon Genesis Evangelion. Не знам дали се го гледала, но то е разбиващо и наблягам не толкова на еповете, колкото на последвалите ги филми, които са уточняващи. Сещам се и за Shiki също. Добавям и Byousoku 5 Santimeter и Kotonoha no Niwa (и двете на Шинкай) по... сантиментални причини, може би. Следващият след мен може да допълни списъка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Razzormaw Отговорено 2 Декември, 2013 Share Отговорено 2 Декември, 2013 Mirai Nikki ftw!!! Steins;Gate Mahou Shoujo Madoka Magika (тва не знам Черил как го е пропуснала душицата?!? ) Scraped Princess Shinsekai Yori The SoulTaker Code Geass Deadman Wonderland Gilgamesh Mushishi Ако говорим за като цяло изпипани и интелигентно направени анимета в областта на изкуството бих добавил Glass Mask и Nodame Cantabile. Холик не го включих понеже доколкото си спомням си го гледала, има и други ама ме мързи се сещам... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Alfons Отговорено 2 Декември, 2013 Share Отговорено 2 Декември, 2013 Това ми идва на ум: .hack//Sign Akira Aoi Bungaku Series Asura Bakuman Colorful Eve no Jikan Full Metal Panic! Gantz Great Teacher Onizuka Gungrave Hadashi no Gen Jigoku Shoujo Jin-Roh: The Wolf Brigade Kappa no Coo to Natsuyasumi Kara no Kyoukai (поредица от филми) Kino no Tabi Kurozuka Momo e no Tegami Nana Natsume Yuujinchou Neon Genesis Evangelion NHK ni Youkoso! Psycho-Pass Rainbow Samurai Champloo Shigurui Stranger: Mukou Hadan Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Cheryll Отговорено 2 Декември, 2013 Share Отговорено 2 Декември, 2013 Рейзър, наистина го бях забравила, което е учудващо, тъй като доколкото помня аз бях тази, която откри темата за това аниме. Списъкът ти е по-пълен от моя, за което ще се изям от яд. В кръга на шегата де. Макар коментарът ми сега да е спам, може би трябва да допълня Samurai Champloo и Cowboy Bebop, като гласувам за последните по чисто субективна гледна точка. Едното е шонен, ориентиран към сейнен-публиката, а другото е мека. Basilisk и Perfect Blue също ми са фаворити, но не знам до колко биха се класифицирали към графата ''умни'' анимета. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kcekce Отговорено 2 Декември, 2013 Автор Share Отговорено 2 Декември, 2013 Мерси, някои съм ги гледала (Samurai Champloo, Gungrave, Perfect Blue, Jigoku Shojo, SoulTaker, Jin Roh, Akira, Hack//sign, Mirai Nikki), другите ще ги пробвам в скоро време Пък Mirai Nikki ми изтърва интереса в един момент - то епизод след епизод някаква дандания, Юки пищи от ужас, а мадамата го спасява и му се лигави... Иначе самата история не беше лоша, ама цялото й къде твърде комично, къде твърде драматично представяне ми развали вкуса в устата. А я окепазиха и в лайв екшъна Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sierra Отговорено 2 Декември, 2013 Share Отговорено 2 Декември, 2013 Може да пробваш Junii Kokki (Kokkuki), ако харесваш фентъзи. Ако ти се навлиза в по-емоционалния шоджо жанр мога да извадя едно-две заглавия. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kcekce Отговорено 2 Декември, 2013 Автор Share Отговорено 2 Декември, 2013 Ами аз лично бих пропуснала шоджото, но ако смяташ нещо за много стойностно, може да предложиш някакви заглавия за други заинтересовани За фентъзи/фантастика съм с две ръце "за":) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JoJo Отговорено 2 Декември, 2013 Share Отговорено 2 Декември, 2013 Аз, лично, бих препоръчала Natsume Yuujinchou (макар че видях, че Алфонс също го е препоръчал, в спойлера ;p), House of Five Leaves, Ghost Hound, Himitsu ~ The Revelation ~, Hourou Musuko, Mouryou no Hako, Tokyo Magnitude 8.0, The Eccentric Family и The Tatami Galaxy. Мисля, че във всяко едно от тях, може да намериш по нещо от нещата, които търсиш.. Със сигурност имаше и още анимета, но в момента се сещам само за тези (които да не са споменати вече).. ако, случайно, ти харесат, мога да си погледна в свитъците, хахах.. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ragnos Отговорено 2 Декември, 2013 Share Отговорено 2 Декември, 2013 Seirei no Moribito (2007) Това не видях да сте го споменали. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sierra Отговорено 2 Декември, 2013 Share Отговорено 2 Декември, 2013 Seirei no Moribito (2007) Това не видях да сте го споменали. Tочно се чудех как се казва това аниме. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rimedore Отговорено 2 Декември, 2013 Share Отговорено 2 Декември, 2013 Вероятно вече предложеното е повече от достатъчно. - Ghost in the Shell - филми, сериали - има колкото искаш философия, дилеми, скрити послания. И преди съм казвал, че може да засрами редица игрални филми по дълбочина на идеите си и изпълнение, ако последните са някакво мерило изобщо. - Patlabor филмите, и специално Patlabor 2 - Angel's Egg (Tenshi no Tamago) - Grave of the Fireflies (Hotaru no Haka) - Black Lagoon - Planetes - Macross Zero - Защо не и Loveless Браво Alfons, за линкове които даваш към My Anime List, най-меродавният сайт свързан с анимета и манга според мен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Cheryll Отговорено 2 Декември, 2013 Share Отговорено 2 Декември, 2013 Mushishi. Сетих се за него преди малко. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kcekce Отговорено 2 Декември, 2013 Автор Share Отговорено 2 Декември, 2013 Rimedor, дал си доста неща, които не писах в първото мнение с идеята, че се подразбират Ghost in the shell и Tenshi no tamago например И колкото и да е странно, Loveless също съм го гледала, макар да ми е извън категорията на най-обичаните жанрове. Но - мерси, има 1-2 неща, които ми звучат непознато И да, изборът вече е достатъчно богат, за да ме затрудни с избора Май се спрях засега на Eve no Jikan, че и руснаците го бяха похвалили на доста места. Еdit: Офф, аз съм го гледала бе Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts