Jump to content

Великите творци


kcekce

Recommended Posts

Откривам темата с ревюта на двама мои любимци (сигурно не само мои). Добавете следващия наистина голям артист!

Хаяо Миязаки

 

Режисьор, аниматор, мангака и сценарист. Истинска легенда в аниме-бранша и автор на едни от най-култовите и световноизвестни японски анимации като „Принцеса Мононоке“, „Приключенията на Чихиро“ („Spirited Away”), „Моят съсед Тоторо“ и т.н. Творбите му се отличават с послания за защита на доброто, мира и природата и жива и емоционална анимация. До огромна степен на него се дължи световната слава на студио Ghibli.

 

2914033.jpg

 

Хаяо е роден през 1941 г. в Токио. Започва кариерата си на аниматор през 1961 г., когато бива нает на работа в Toei Animation. Остава „в сянка“ като асистент-художник чак до 1979 г., когато режисира първия си пълнометражен аниме-филм - „Lupin III: The Castle of Cagliostro”. След успеха на следващия му филм „Наушка от долината на ветровете“ той става съосновател на студио Ghibli. През 1988 г. излиза филмът „Моят съсед Тоторо“, станал емблематичен за всички съвременни японци, а година по-късно и „Kiki's Delivery Sеrvice”. Всеобщото признание обаче идва през 1997 г., когато на големия екран излиза „Принцеса Мононоке“, отбелязвайки голям успех.

 

EJIEkMTXkAAfCc-.jpg

 

След „принцесата“ Хаяо си дава дълга творческа почивка, но се завръща с гръм и трясък през 2001 г. с „Приключенията на Чихиро“. Картината печели редица награди и бие по продажби в Япония нашумелия холивудски блокбастър „Титаник“. „Отвлечената от духовете“ Чихиро носи на Миязаки и международно признание – отдавна вече заслужено.

 

1158682.jpg

 

През юли 2004 г. Миязаки завършва „Howl's Moving Castle”, създаден по едноименния роман на Даяна Уейн Джоунс от 1986 г. Филмът получава изцяло положителни отзиви в Япония и по света и печели награда Golden Osella за анимация и номинация за Оскар за най-добър анимационен филм. През 2005 г. Миязаки получава награда за общ принос в киното на Венецианския кинофестивал. През 2006 г. пък синът на Миязаки Горо завършва първия филм от „Землемория“, създаден по мотиви от творбите на Урсула Ле Гуин. Хаяо дълги години искал да създаде анимирана поредица по „Землемория“ и многократно искал разрешението на Ле Гуин за продукцията. Когато авторката най-сетне поискала романът й да бъде въплътен в аниме, Миязаки отказал, тъй като вече бил изгубил желанието да го направи. Хаяо се срещнал лично с Ле Гуин и й казал, че смята да се оттегли от работата и да повери бъдещата продукция на сина си Горо, който нямал нито един филм в портфолиото си. Авторката споменава, че се е съгласила на тези условия само заради убеждението, че продукцията ще зависи пряко от одобрението или неодобрението на Миязаки-старши. Междувременно син и баща не си говорели по време на направата на филма поради спор относно това дали Горо е готов да режисира. „Землемория“ остава режисирана изцяло и независимо само от Горо Миязаки и получава противоречиви отзиви от критиците.

 

През 2008 г. излиза „Gake no ue no Ponyo”, където Хаяо е сценарист и режисьор. Филмът бива одобрен от критиците и отбелязва успех не само в Япония, но и в чужбина. Все още очакваме следващия филм на Миязаки „The Wind Is Rising”.

 

Филмография:

 

 

 

Ранни творби:

 

* Hols: Prince of the Sun (1968) (Key animation, storyboards, scene design)

* Puss 'n Boots (1969) (Key animation, storyboards, design)

* Flying Phantom Ship (1969) (Key animation, storyboards, design)

* Moomin (1970) (Key animation on the Mushi Production version)

* Animal Treasure Island (1971) (Story consultant, key animation, storyboards, scene design)

* Ali Baba and the Forty Thieves (1971) (Organizer, key animation, storyboards)

* Lupin III Part I (1971) Anime series (with Isao Takahata)

* Yuki's Sun (1972) (Pilot film for a never-realized anime series)

* Panda! Go, Panda! (1972) (Concept, screenplay, storyboards, scene design, key animation)

* Panda! Go, Panda!: The Rainy-Day Circus (1973) (Screenplay, storyboards, scene design, art design, key animation)

* Heidi, Girl of the Alps (1974) Anime series (Scene design, layout)

* 3000 Leagues in Search of Mother (1976) Anime series (Scene design, layout)

* Future Boy Conan (1978) Anime series

* Anne of Green Gables (1979) Anime series, Episodes 1-15 (Scene design, layout)

* Lupin III: The Castle of Cagliostro (1979)

* Lupin III Part II (1980) Anime series (2 episodes in season 4 under the pseudonym Tsutomu Teruki)

* Sherlock Hound (1984) Anime series

 

Филми (включени са и картини, в които е само продуцент)

 

1979 The Castle of Cagliostro

1984 Nausicaä of the Valley of the Wind

1986 Castle in the Sky

1988 My Neighbor Totoro

1989 Kiki's Delivery Service

1991 Only Yesterday

1992 Porco Rosso

1994 Pom Poko

1995 Whisper of the Heart

1997 Princess Mononoke

2001 Spirited Away

Whale Hunt

2002 Koro's Big Day Out

Mei and the Kittenbus

Imaginary Flying Machines

The Cat Returns

2004 Howl's Moving Castle

2006 Monmon the Water Spider

House-hunting (short film)

The Day I Harvested A Planet (short film)

Tales from Earthsea

2008 Ponyo

2010 Mr. Dough and the Egg Princess

The Secret World of Arrietty

2011 From Up on Poppy Hill

2013 The Wind Is Rising

 

 

 

Кон Сатоши

 

Сценарист, режисьор и аниматор, спечелил световна известност с анимации „за зрели хора“ като „Perfect Blue”, „Паприка“ и „Кръстниците на Токио“. Негова рожба е и сериалът „Paranoia Agent”. Основен мотив в творбите му е преплитането на фантазия и реалност.

 

sk.jpg

 

Роден е на 12 октомври 1963 г., завършва основно училище в Сапоро. Кон е бил съученик и близък приятел на мангаката Сеишо Такизава. Завършва специалност Графичен дизайн в Академия на изкуствата Мусаширо през 1982 г. Първата му манга „Торико“ е издадена през 1984 г., след което започва работа като асистент на Кацухиро Отомо. През 1990 г. бива издадена и еднотомната му манга „Кайкисен“. Кон написва и сценария за филма на Отомо „World Apartment Horror”. През 1991 г. Сатоши работи като аниматор за създаването на „Roujin Z”. После ръководи като супервайзър работата по създаването на няколко анимационни филма. Известно време работи по мангата „Seraphim: 266,613,336 Wings”. През 1995 г. става сценарист, фонов художник и режисьор на късометражния филм „Magnetic Rose”.

 

През 1993 г. Кон става сценарист и копродуцент на поредицата „Jojo's Bizarre Adventure”, а през 1997 г. прави режисьорския си дебют с култовия „Perfect Blue”. Това е първата му творба, продуцирана от студио Madhouse. За картината Сатоши е настоял да даде насоки и за сценария, написан от Садаюки Мураи. През 1993 г. Кон предлага да се направи анимирана версия на романа „Паприка“ на Ясутака Цуцуи. Проектът обаче не се осъществява поради банкрут на компанията, продуцирала „Perfect Blue”. През 2002 г. творба на Кон отново излиза на големия екран - „Millenium Actress”. Филмът получава много повече и по-добри отзиви от критиците, отколкото „Perfect Blue” и печели редица награди. Сценарият отново е написан от Садаюки Мураи.

 

maxresdefault.jpg

 

През 2003 г. Кон представя третия си филм „Кръстниците на Токио“, който се прави с двойно по-висок бюджет от „Perfect Blue” и „Millenium Actress”. Този път сценарист е Кейко Нобумото. През 2004 г. излиза поредицата „Paranoia Agent”, която за пореден път разчупва шаблона на масовите аниме-продукции. А през 2006 г. зрителите най-сетне получават и отлаганата с години „Паприка“, която печели редица награди. През 2007 г. Кон съвместно с Макото Шинкай работи върху „Ani*Kuri15”, в рамките на това сътрудничество създава и късометражния филм “Ohayo”.

 

png

 

Кон започва работа по следващия си филм „The Dream Machine”, но за жалост на феновете през 2010 г. разбира, че е болен от нелечим рак на панкреаса. Лекарите му дават още половин година живот, а той решава да прекара останалото му време на този свят вкъщи. Смъртта му е изненада за всички, тъй като той нито споменава, нито афишира по какъвто и да било начин болестта си в публичното пространство. Сатоши Кон умира на 24 август 2010 г. едва на 46-годишна възраст. „The Dream Machine” (или „Dreaming Machine”) все още не е завършен, по официални данни на Madhouse – поради липса на бюджет.

 

Филмография:

 

 

 

Сценарист:

 

* World Apartment Horror (1991)

* JoJo's Bizarre Adventure (1994) (episode 5)

* Memories (Magnetic Rose) (1995)

* Millennium Actress (2001)

* Tokyo Godfathers (2003)

* Paranoia Agent (2004)

* Paprika (2006)

* Dreaming Machine (TBA)

 

Режисьор:

 

* JoJo's Bizarre Adventure (1994) (episode 5)

* Perfect Blue (1998)

* Millennium Actress (2001)

* Tokyo Godfathers (2003)

* Paranoia Agent (2004)

* Paprika (2006)

* Good Morning (part of Ani*Kuri15) (2008)

* Dreaming Machine (TBA) (To be released posthumously)

 

Аниматор:

 

* Roujin Z (1991)

* JoJo's Bizarre Adventure (1994) (episode 2)

* Perfect Blue (1998)

* Master Keaton (1988) (episode 15)

* Detatoko Princess (1998)

* Millennium Actress (2001)

* Tokyo Godfathers (2003)

 

 

* Ако се загледате, в "Паприка" на сънуваната "улица на кината" се виждат плакати на "Актрисата на хилядолетието", "Perfect Blue" и "Кръстниците на Токио" ;)

 

** Източник на информацията - Уикипедия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за така синтезираното експозе.:-))

Гледам хаотично, гигабайти манга, аниме и филми.

Най- често гледам филм/ сериал и се връщам към първоизточника по обратен ред, първо аниме, после манга,

Не запомням имена. Просто си правя картината.

Единствено на филмите/сериалите, които превеждам,

мятам око на каста и режисьора / за други продукции/ Имам си японски и корейски фаворити.

Но анимето и мангата са ми мъгла, като сценарии и автори. Потапям се, консумирам.

Благодаря за труда. / много японско прозвуча, ама..:-))

Продължавайте. Винаги изникват пропуснати неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки с вкусовете си. За мен JoJo е нещо което само напушен шизофреник би харесал. Разбира се подобни щуротии често се класифицират като нещо особено...

Perfect Blue пък ме приспа но явно за някой хора е култов. Виж Tokyo Godfathers и Roujin Z са ми в топ 10. Та съм далеч от мисълта да издигам определена личност в култ заради някое успешно заглавие.

Въпреки че Хаяо Миязаки ми е изключение от правилото. :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз под "велики творци" имах предвид хора, участвали не само като художници, но и като сценаристи и режисьори в редица продукции, част от които са изградили доброто име на анимето като изкуство и са станали култови и знакови за киното като цяло. Тези двамата по-горе определено са такива;) Иначе "Джоджо" и на мен ми направи едно никакво впечатление и дори не го догледах до трети еп.. Но не си прав да теглиш един "булшит" на авторите заради нещо, което не те е накефило и да кажеш, че не са велики. В крайна сметка всеки си е срал в гащите, преди да проходи в гърне. И на всеки му е позволено да допуска своите си грешки, но не всеки успява да даде нещо толкова добро на човечеството. Така че нека просто уважим, каквото са направили и не се впускаме в критики.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак на пиедестал да се поставят и да се говори за променяне на животи ми се струва малко пресилено. Да повечето от заглавията са страхотни един такъв филм като принцеса Мононоке може да се каже, че е задължителен както и някои от другите заглавия, но има и такива, които според мен са прехвалени колкото и някои хора да се опитват да дълбаят в замисъла на анимето и да търсят някакво божествено проникновение. Няма да споменавам имена на конкретни анимета за да няма обидени, но така като съм разглеждал коментарите тук в секция аниме филми и в други форуми често съм се чудел на какво отгоре падат такива хвалби и превъзнасяния при положение, че нито замисъла е кой знае какъв нито арта?! За това и не съм особено голям фен на такива филми просто не могат да ме грабнат така както историите и арта на някои аниме поредици. Ще дам пример с Trist&Betrayal от Rurouni Kenshin поредицата - ето това за мен е нещо за което бих могъл да искам да стисна ръка на Масаши и Казухиро, които стоят зад направата на ОВА-та и по принцип на Нобухиро за самото аниме както да речем и на създателите на филми като Ninja Scroll или Sword of the stranger, но не и на някакво филмче подходящо за деца в предучилищната само заради единият арт. cigarl.gif И колкото да ги уважавам както и любими студия като SHAFT, A-1, Clamp и други чиито творби са ми еталони не мога да кажа, че са ми променили живота и да им паля свещи... :D Ако говорим все пак за промени във възгледите и предпочитанията връщайки се далеч назад в спомените анимета почнах да гледам заради Yu-gi-Oh и Vampire Knight, които безспорно са интересни, но не мога да ги нарека и шедьоври и тогава въобще не ме интересуваше кой ги е правил и защо просто японската анимация ми се стори интересна и заслужаваща да й се отдели време, чак доста по нататък взех да си подбирам заглавията по създатели и пак и до сега гледам повече сюжета да ми е по вкуса ако ще и да го е правил някой анонимник дето името му не се е чувало до вчера.

 

Дори наскоро се опарих точно заради привързаността ми и идеализирането на студио като Шафт като анимето дето го бяха направили тотално ми срути очакванията затова вече с по едно на ум.. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ъъъ, къде съм написала, че е задължително условие да ти променят живота? :rolleyes: Всеки със своя си живот, кой променен, кой не:) ЯКИ са пичовете, страхотни неща са направили, каквито други са нямали смелостта или фантазията да направят :) Затова често се явяват не само режисьори, но и сценаристи, художници и продуценти на филмите си. Пък моята тотално не-енциклопедична памет запомня доста малко имена, така че засега съм отбелязала само тези двамцата... Не бих им запомнила имената и не бих им чела биографиите, ако не бях изгледала над 3 жестоки анимета от всеки. Демек - положителната ми статистика ме е накарала да търся още неща, които те са направили или одобрили като продуценти.

 

Миязаки го "отбелязах" чак след Чихиро, въпреки че бях гледала "Мононоке" преди това. Може би просто "Отвлечената от духовете" я гледах на по-осъзната възраст и не я приех просто като "аа, да, то сигурно всички анимета са такива":) После я изпробвах и върху двадесетина човека, които НЕ гледат аниме - всичките се накефиха:) И продължавам да зарибявам хората да гледат филмчето, защото според мен не е способно да остави кофти отпечатък в нечие съзнание и току виж накарало гледалите го да потърсят и други анимета. За да си бъбря с по-голяма част от обкръжението си за аниме :P Същото важи и за "Кръстниците на Токио". И като цяло този подход за зарибявка е доста лъжовен, защото такива анимета са рядкост.

 

Иначе редовно се изненадвам приятно, като си подбера по синопсис и арт някое заглавие, без да обърна внимание на останалото инфо, и ми изникне логото на Madhouse:) Много хубави неща съм гледала на това студио, но има и много бози. Което си е нормално - все пак не работят само за моя кръг аудитория.

 

Та ако оставим настрана силните думи "поставяне на пиедестал" (които панически плашат вечно критичния българин), предлагам всеки, който намира няколко продукции на един и същ автор за изключително стойностни и добри, да състави ревю на любимеца си. Най-малкото ще им е по-лесно на хората да търсят "нещо като онова, дето ме разцепи":) Това може да спести на хората доста ровене. Аз повече ровя на този принцип за музика - като лудна по някоя банда и търся и страничните проекти на членовете й, за да не изпусна нещо много яко. А за аниме без задни мисли се заглеждам по "Писмото до Момо", дето наскоро изникна тук като тема - харесва ми синопсисът и артът и ако много ме накефи след гледане ще се поразровя какво друго са правили създателите му, чиито имена нищо не ми говорят;) Съответно хич няма да се изненадам, ако намеря 3-4 любими и познати заглавия в портфолиото на харесан сценарист/режисьор...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ае за поставяне на пиедестал може би даже направо не беше коректно точно аз да говоря понеже като се замислих всъщност с прекалената си взискателност на моменти и честите сравнения с еталоните ми и аз го правя това, но за промяна на животи баш не е работата. :D Идеята ми беше, че колкото и да идеализираш нещо или някой в даден момент може да те разочарова. А специално за някои от примерите по горе не бих седнал да ги гледам.."ти губиш" би казал някой ревностен техен фен както и аз за нещата, които ми харесват, но в края на краищата всичко опира до индивидуална преценка. Пък и за какво ми е да гледам нещо и след това да си кривя душата само защото е харесвано от голям процент хора? :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама никой не те кара да го гледаш :lol: Направихме темата на 2 стинки, мислех, че следващото мнение ще е ревю на още някой супер-добър творец... Напразни надежди. Не разбирам какво му е несправедливото или ужасното да се изкарат на български език портфолиа на двама световнопризнати автори в бранша, особено в този форум. Бас ловя, че много хора ги интересува тази информация. Но "великият български критик" в лицето на всеки скучаещ индивид, цъкащ по форуми, може да оплюе и принизи абсолютно всичко... до нивото на "Ю Ги О". Сакън да не каже някой нещо хубаво за някого, веднага ще се възмутят хората "Как може да го броиш за хубаво тва и що ни налагаш мнението си" и "Мен не ме интересува кой ги е правил аниметата, аз просто ги гледам без пари, теб защо те интересува?" :lol: Това си е жив флуд...

 

Вместо да обясняваш колко грешки имат Миязаки и Сатоши, що не съставиш ревю на някой, който наистина те кефи? По този начин ще подкрепиш мнението си за това кои анимета са най-добри много по-добре, отколкото роптаейки срещу заглавието на темата. В крайна сметка всичките сме в този форум, за да търсим съмишленици, а не за да казваме на всички колко са сбъркали;) Ако имаш някого като идея, мога да ти помогна с превод и редакция на правопис. И със снимки дори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм и казал, че някой ме ръчка с остена да ги гледам. :D Просто казах, че част от примерите за мен не са обект на интерес като зрител по някакви си там мои причини и изисквания затова и не конкретизирах за да не се изпада в излишни полемики. И разбира се дадох пример за това какво на мен ми харесва и смятам за стойностна продукция. Това не означава, че тази ОВА за Кеншин или аниметата на ШАФТ са докоснати едва ли не от Дядо Боже, а и аз далеч не се имам за някакъв виден критик. :P А за налагането на мнение поне за сега не мисля, че правиш такова нещо извинявам се ако съм ти оставил такова впечатление темата си е твоя и като автор имаш пълното право да дадеш насоки на дискусията и своите предпочитания това, че моите са леко в разрез не омаловажава труда ти по никакъв начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Представи си едно аниме, което много те кефи. Пускаш тема за него. ВСИЧКИ, които не се кефят на това аниме, пускат мнения, че е булшит, а някои, които не са го гледали, казват, че няма да го гледат, защото го смятат за булшит. Онези, които харесват анимето, си замълчават, защото отдавна вече им е ясно, че ще го харесват доживот, а и не им се влиза в тъпи дискусии.

 

И сега сметките. От българското население аниме гледат сигурно не повече от 5 % - смятай от тези 5 % колко точно са на едно мнение, щото жанрове и предпочитания има много. И какво - вместо да се подкрепяме в това малко общество ще си се*ем в устите един на друг, щото нас ни кефи нещо друго повече?

 

Сериозно, дай някой автор, който смяташ за по-достоен и ще ти направя ревю и за него. В смисъл, че трябва да казваме и нещо "за", а не само "анти". Иначе се разтуряме окончателно в малката ни държавица и остават феновете на "Наруто" и кей-попа, които поне са сплотени :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти сама ги изключваш по този начин ако анимето е действително добро е напълно в реда на нещата да има положителни коментари това не е уместен пример. Никога положението не е изцяло черно или изцяло бяло дори и да има статистика, която сочи друго. Какво значи това „няма да пиша щото преди мен са писали само дебили” нали това искаше да кажеш? Форумите в часност понеже е такъв нашият случай или си даваш мнението или мълчиш и киризиш. В разновидността на втория случай за която спомена защо изобщо си влязъл да четеш коментари при положение,че чуждото мнение не те интересува, писането едно на ръка?! :rolleyes:

 

За процентите те какво значение имат и само 10 човека да гледахме в България анимета си е напълно в реда на нещата човек да си държи на мнението и да си отстоява позицията? Проблем би било ако всеки от тези 10 човека мълчеше. И защо аз трябва да речем да си замълча като нещо не ми е харесало за да са доволни останалите 9 и да е сплотен колектива един вид?? Такива овчи истории хич не ми се нравят. Ако тези хора се дразнят от това, че съм с различно мнение значи това общество м..та си трака или говорим за комунизъм вместо за демокрация?

 

А сега дори случаят не е такъв за нещата, които изброих в предният абзац и не знам защо изобщо спорим. Аз не ти плюя или зачерквам тотално тези анимета просто казвам, че част от тях според мен са overrated и че не бих седнал да ги гледам, но не защото са лоши, а защото не са ми интересни има голяма разлика в това да хейтваш нещо или да ти е безразлично. По горе дадох примери какво, кой и защо ми харесва и от филми и от серийни поредици и не са само те има и още включително част от тези за които ти си писала както вече дадох пример с принцеса Мононоке като избягнах да изброявам заглавията, които не са ми интересни точно от уважение към теб и тази тема, а от това по положително здраве му кажи. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човече, опитвах се да ти дам пример за несъдържателен негативен флуд, а не да отприщя поредния полемичен спор:) Темата е за ТВОРЦИТЕ В АНИМЕ-БРАНША, не е за "мен пък не ме кефи" или "само това заглавие ми харесва". В крайна сметка за повечето споменати по-горе анимета си има теми за дискусии. Затова ти предложих да ми дадеш име на някой автор, който смяташ за достоен да бъде вписан тук и да ти направя ревю, на което да се зарадваш:) Говорим си празни приказки от десетина мнения насам. Ясно е, че всеки си има свое мнение и право да го изкаже. Просто далеч не държа всяка една информативна тема да е затрупана под купища до голяма степен излишна информация относно "мен пък ме кефи еди-кое-си студио" и безплодни спорове като нашия. Мир?:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човече, опитвах се да ти дам пример за несъдържателен негативен флуд, а не да отприщя поредния полемичен спор:) Темата е за ТВОРЦИТЕ В АНИМЕ-БРАНША, не е за "мен пък не ме кефи" или "само това заглавие ми харесва".

Аз откъде да знам, че в темата няма право да се обсъждат творбите на тези творци мислех, че е напълно нормално да се дават мнения било то в общ план или конкретно? :blink: Но ти си шефа в тази тема така, че спирам да нахалствам, че вече взе да ми става гузно...(shakehand)! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха, ама как познах само за "Писмото до Момо" :lol: Ей сега видях, че създателят на филма Окиура Хироюки е имал дейно участие и в "Акира", "Паприка", "Ghost in the shell"... Май ще е негово следващото ревю ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хироюки Окиура


 

Аниматор и режисьор, участвал в продукции като „Акира“, „Ghost in The Shell”, “Paprikaи личното му творение (като режисьор и сценарист) - „A Letter to Momo”. Роден е на 13 октомври 1966 г. в гр. Катано (префектура Осака) и работи за студио Production I.G.


 

Окиура прекъсва училище на 16 години и се заема с анимация в студио Anime R, където работи като асистент-художник на Мориясу Танигучи. Известен е с детайлната си и жива анимация (например в атаката с хеликоптери в "Patlabor 2: The Movie") и с реалистичната анимация на образи (например началната тема на "Cowboy Bebop: The Movie").

 

Дебютира като режисьор в завършения през 1998 г. "Jin-Roh" и печели награда на 11-ия Международен фестивал на научнофантастичните филми Юбари през февруари 2000 г.

 

%D0%9E%D0%B1%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%82%D0%

 

След дълго прекъсване, над 11 години по-късно създава следващия си филм като режисьор и вече и сценарист - „Писмо до Момо“. Филмът получава награда на Международния филмов фестивал в Торонто.

 

filmz.ru_b_193190.jpg

Филмография:

 

 

 

Miyuki (1983-1994, основен аниматор)
Genesis Climber MOSPEADA (1983-1984, основен аниматор)
Blue Comet SPT Layzner (1985-1986, режисьор на mecha-анимацията)
Black Magic M-66 (1987, режисьор на анимацията и основен аниматор)
Zillion (1987, режисьор на анимацията, дизайнер на образите, основен аниматор)
Akira (1988, основен аниматор)
Venus Wars (1989, основен аниматор)
Patlabor: The Movie (1989, основен аниматор)
Record of the Lodoss War (1990, режисьор)
Roujin Z (1991, основен аниматор)
Hashire Melos! (1992, режисьор на анимацията, дизайнер на образите и на мизансцена)
Patlabor 2: The Movie (1993, асистент надзорник на анимацията)
Catnapped! (1995, основен аниматор)
Memories (1995, главен и основен аниматор)
Ghost in the Shell (1995, дизайнер на образите, надзорник на анимацията и художник на мизансцена)
Jin-Roh: The Wolf Brigade (1999, режисьор, дизайнер на образите и на мизансцена)
Blood: The Last Vampire (2000, основен аниматор)
Metropolis (2001, основен аниматор)
Cowboy Bebop: The Movie (2001, режисьор на началната тема и основен аниматор)
Ghost in the Shell 2: Innocence (2004, дизайнер на образите и надзорник на анимацията)
Tennis no Ōjisama – Futari no Samurai (2005, основен аниматор)
xxxHolic: A Midsummer Night's Dream (2005, основен аниматор)
Naruto the Movie: Legend of the Stone of Gelel (2005, основен аниматор)
Paprika (2006, основен аниматор)
A Letter to Momo (2011, режисьор, сценарист и дизайнер на мизансцена)
Evangelion: 3.0 You Can (Not) Redo (2012, основен аниматор)

 

 

Аз очаквам с нетърпение още силни и човешки творби от Окиура :) А вие?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ммм, интересна тема! Поздравления!

 

Само аз ли съм чувала за Наоки Урасава? Защото си мисля, че е подходящ именно за тази тема. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наоки Урасава за мен е най-добрия мангака. Спокойно не е забравен. :)

Темата е хубава, но не ми стана ясно за какви творци се отнася...съдейки от раздела би трябвало да е само за аниме автори (и мангаки, може би), така ли е?

 

Така или иначе...място тук заслужават много лица, като например Шиничиро Уатанабе, Хидеаки Анно (NGE), Мамору Оши, макар и млади Такахиро Омори и Макото Шинкай също са направили много за аниме индустрията...

 
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сетих се за Урасава заради Monster... Хидеаки Анно е свързан с Evangelion-а, нали? Невероятна идея, родена от невероятен ум... Аниме, което си заслужава да се гледа дори повече от един път! :rolleyes:

 

Още едно аниме, подходящо за всички възрасти (казвам това, защото синът ми бе луднал по него... и аз заедно с него :P), Hauru No Ugoku Shiro, иначе казано ''Летящият замък на Хоул''... И мисля, че режисьор е споменатия вече Миязаки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло темата е за аниме, да. Не че някои от гореспоменатите не са рисували и манга де ;) "Howl" си е на Миязаки, наскоро го гледах за пореден път и се спуках от хилеж на това как се разлигави героят в буквалния смисъл заради цвета на косата си :28558: Впрочем ако се присещате за разни достойни за споменаване аниме-величия, пуснете инфо за тях. Аз си пускам това, което ми е направило впечатление след 4-5 изгледани анимета на един автор. И то само ако съм се сетила да проверя кой е авторът, за да разбера, че е един и същ :) Сто на сто има десетки имена, с които все още ми предстои да се запозная. Monster например ми е любимо, но хич не съм проверявала кой го е правил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7f7a7bad8ed1119e.JPG

The Wind Rises е единствената анмация, включена в конкурсната програма на кинофестивала във Венеция. Успех!

Преди няколко дни, на пресконференция във Венеция, беше обявено, че това ще е последното аниме на Хаяо. Режисьорът се оттегля от сцената. 

http://www.firstshowing.net/2013/animator-hayao-miyazaki-to-retire-after-his-final-film-the-wind-rises/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...