Jump to content

The Kirishima Thing (2012)


Recommended Posts

spacer.png

Име: 桐島、部活やめるってよ / Kirishima, Bukatsu Yamerutteyo
Страна: Япония 
spacer.png
Премиера: 11 август 2012 г.
Дата за DVD и Blu-ray: 15 февруари 2013 г.
Жанр: Драма (времетраене 103 мин.)
Режисьор: Дайхачи Йошида
Сценаристи: Кохей Киясу, Дайхачи Йошида
Адаптация по романа "Kirishima, Bukatsu Yamerutteyo" на Рьо Асай
Музика: Тацу Кондо
Основна песен: Ю Такахаши - Hi wa Mata Noburo
Официален сайт: The Kirishima Thing (2012) Official Site
IMDb
AsianWiki

В ролите:
Рьоноске Камики като Рьоя Маеда
Ай Хашимото като Касуми Хигашихара
Сузука Охго като Ая Савашима
Масахиро Хигашиде като Хироки Кикучи
Куруми Шимизу като Мика Миябе
Мизуки Ямамото като Риса
Маю Мацуока като Сана
Мотоки Очиай като Рюта
Коудай Асака като Томохиро
Томоя Маено като Такефуми
Нобуюки Сузуки като Кубо
Такеми Фуджии като Шиори
Тайга като Фуске
Исао Еномото като Хино
Хидето Ивай като Катаяма
Горо Курихара

Историята: The Kirishima Thing е филм създаден по отличената с първа награда през 2010 г. книга на Рьо Асай - Kirishima, Bukatsu Yamerutteyo. В нея авторът представя историята на няколко герои, но във филма тя е съсредоточена основно върху историята на две момчета, гимназисти, които принадлежат към различни социални класи - Рьоя Маеда (в ролята Рюноске Камики), член на кино клуба, произлиза от обикновено семейство и заможният Хироки Кикучи (Масахиро Хигашиде).
Филмът бе отличен през изминалата година с първа награда в категориите за най-добър филм, режисура, сценарий и най-добри роли за Рюноске Камики и Ай Хашимото. Очаква се с голям интерес и може би това ще е моят фаворит от японците за 2012 г.

:essub:

Свали филма с български субтитри :subs:

 

Свали филма с английски субтитри

 

Онлайн с английски субтитри

 

Онлайн с руски субтитри
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филмът излезе, добавих линк в темата. Има японски субтитри в торента, така че преполагам няма да чакат дълго и бързо ще го преведат на английски.

 

Нямах нужда от субтитри, за да разбера, че филмът наистина е добър и с право спечели толкова много награди през изминалата година. Точно тези ученически японски истории харесвам. Чудех се кога ще покажат Горо Курихара, тъй като ролята му не е голяма, а те го включиха още в началото.

Отлично изпълнение на Рюноске Камики, Масахиро Хигашиде, Ай Хашимото и всички останали млади японски актьори в каста. Героинята на Сузука Ого ми направи обаче най-силно впечатление. Към Мотоки Очиай съм пристрастна и специално му обърнах внимание, както и на Нобу Сузуки. Ще изчакам и английските субтитри, за да разбера дума по дума всичко, но впечатлението ми от лентата ми е много добро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-после излязоха и субтитри на английски. Страшно много грешки, авторът им очевидно и нe пише с главна буква, но поне се разбира. И на това сме благодарни, че само месец след излизането на филма все пак успяха да го преведат.

Затвърди ми се мнението за лентата. Най-доброто, което видях от японците през 2012 г. Заслужени награди. Героинята на Сузука Ого ми стана най-симпатична.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Киришима, даре?!
Мисля, че този филм се нуждае поне от две гледания, за да бъда разбран подобаващо.
Изключително интересен начин на заснемане използвал операторът! Цялата история е представена през очите на съученици, чиито приятел е бил изключен от училище. Това момче (въпросният Киришима) сякаш буквално е изтрито от лицето на Земята, но то все пак присъства косвено в сюжета.

 

В сцената на покрива, за момент си помислих, че операторът може да насочи камерата си към лицето му, но това не се случи.


По този показател лентата напомня донякъде на Аои тори. Имаме герой, за когото се говори постоянно, но той самият не присъства физически в действието.
Ключов момент за разбирането на продукцията, е улавянето на различните гледни точки в нея. Кой е Киришима и защо изчезването му предизвиква мисли в училището?
Сблъсъкът между различните социални слоеве в гимназията е неизбежен.
Допадна ми решението за баланс между ролите. Не мога да кажа, че Маеда и Кикучи са били водещи герои, понеже и останалите имаха подобаващо участие. Обаче признавам лудостта на Камики. С 8 милиметровата камера и зомбираните същества около себе си, напълно ме убеди, че от него ще стане култов режисьор, тип Такаши Миике.
Друг плюс на лентата е, ненатрапчивата игра на актьорите.
Още две момчета ми направиха силно впечатление в тези кадри. Едното е стар познайник. Преди 10г. Очиай Мотоки никога нямаше да се навие да направи подобен образ, но тук виждам в него съвсем друг човек. Личи си, че е пораснал достатъчно, за да се чувства сигурен в ролята си.
Другият младеж е Коудай Асака. Той се представи с кратко участие в новата версия на Хана кими от 2011г., но в случая има доста по-солидна проява и е много по-уверен в себе си. Хаха! За малко да го сбъркам с Казума Кавахара.
Извод: усложнявам си живота, но ще трябва да гледам отново този филм.

 

Любопитно:

* Оригиналнията роман на Рьо Асай, публикуван през 2010г., се явява сборник с истории на различни персонажи. Филмът се фокусира върху два от тях - Маеда и Кикучи. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита още една награда за тази продукция! Филмът е спечелил Neptac award миналия месец, на фестивала в Пучон.

 

П.П. Ако някой иска видео или мп3 версия на чудесния ендинг, да пише. Ето видеото. Камики участва в него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този филм наистина е гениален. Заснет като пъзел, с любимия похват на японците за представянето на различни гледни точки. Те именно дават представа за същността на даден човек, когото зрителят дори не вижда на екрана. 

Преводът е почти готов. Очаквайте!

Охо! Погледнете, какъв ученически филм се задава по новела на същия автор - Рьо Асай. Двама от участниците в Киришима също са включени в каста.

http://asianwiki.com/Cheer_Boys!!_(Japanese_Movies)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моменти изпитвах желание да се върна назад... А се оказа, че това назад е обяснено напред.

Не знам какво точно гледах, но се чувствам щастлива.

Още имам моменти, които не мога да си обясня и ги сънувам. Ще си дойдат на мястото.

Такова насищане на емоции не бях имала отдавна.

Прекрасен филм, благодаря много!

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещото Киришима, или нещо за Киришима, или нищо за него. Както го усетите.

Киришима не беше на фокус, а човешките характери и образи, отразени през неговата призма, призмата на училищния социум, който в Япония е цяло друго измерение.

Всеки  беше зает с неговия клуб, видяхме отблизо толерантността му към другия, кога "вижда" хората около себе си, защо ги вижда и иска ли да ги види, та затова иде реч или поне това беше моят прочит на историята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така. Киришима нямаше нищо общо.

 Това е един пъзел от ученически мисли, чувства и действия. Но може би точно изчезването на Киришима подтикна останалите да изразят себе си и да се замислят за собственото положение в училище, както и за бъдещето.

Off Topic

20-летний писатель Рю Асаи опубликовал два года назад свой дебютный роман Кирисима, с меня хватит и получил за него несколько призов от критики. В этой проблемной книге молодой прозаик жаловался на то, как трудно и тоскливо учиться в японской частной школе, когда учителя и ученики прекрасно знают, кто сын олигарха, а кто – пролетарий в десятом поколении.

Говорят, в оригинальном романе персонажей было около дюжины, но режиссер Даихати Ёсида – назовем его ради шутки японским Уэсом Андерсоном — вымарал почти всех, оставив в центре событий только двух героев – пролетария из кружка синефилов и атлетичного мажора из бейсбольной команды.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти за буквичките, Мими! Щастлива Нова година ти пожелавам! Да имаш много нови проекти, интервюта  и преводи, които да ни радват :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно заснет филм. Атмосферата и развитието на действието много ми напомняха на анимето Just because (единственото с ученическа тематика, което съм гледала). По  представянето на героите и техните мисли и връзки един със друг много ми напомняше пък на американските филми от 80-те и 90-те  от типа "накъде сме тръгнали", като "Хапки от реалността". Историята беше като моментни снимки на чувства, мисли, връзки и действия. В същото време съвсем реалистични бяха диалозите между момичетата, например- много хихикане, празни приказки, скачане от тема на тема, момчета, тайни. Или пък момичето, което търсеше начини да наблюдава героя на Масахиро също е като извадено от действителността. Бавен, но плавен. Като пъзел показващ фрагменти от ежедневието и интересите на учениците в тази възраст. Реалните интереси или липсата им. Изпълнен с действие и празен откъм съдържание и обратното изпълнен със съдържание празен откъм действие в същото време. И все пак ми задържа интереса тези почти два часа. А изчезването на Киришима беше като стълб  около, който се въртяха всички. Еми, такива размисли предизвика в мен този филм. Доста объркани, но пък с усещането, че има още много пластове, които не съм осъзнала още. Не случайно беше споменаван Тарантино и в неговите филми на пръв поглед безсмислените кървища са единственото, което може да се види, но това е само на повърхността отдолу винаги има още нещо.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...