ukio Отговорено 22 Февруари, 2022 Share Отговорено 22 Февруари, 2022 Личи си, че не си по театъра. Значи и разказа да не ти препоръчвам. Добре е да има различни мнения. Не е лесно да се екранизират литературни произведения. Това е един опит, в който някои може да открият нещо интересно, експериментаторско, а други просто да заспят. Аз самата не съм изцяло доволна. За мен нелогичната част дойде накрая с появата на полицая, който отведе от сцената героя с най-голям потенциал. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dido100 Отговорено 22 Февруари, 2022 Share Отговорено 22 Февруари, 2022 (Редактирано) Преди 2 часа, ukio написа: Личи си, че не си по театъра. Значи и разказа да не ти препоръчвам. Добре е да има различни мнения. Не е лесно да се екранизират литературни произведения. Това е един опит, в който някои може да открият нещо интересно, експериментаторско, а други просто да заспят. Аз самата не съм изцяло доволна. За мен нелогичната част дойде накрая с появата на полицая, който отведе от сцената героя с най-голям потенциал. Всъщност харесвам театъра, но останах озадачен от трупа, която говори на три различни езика плюс език на жестовете (и то корейски). Каква публика ще гледа това и какво ще разбере? По-скоро не харесвам Мураками. Редактирано 22 Февруари, 2022 от dido100 1 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ukio Отговорено 22 Февруари, 2022 Share Отговорено 22 Февруари, 2022 Мултикултурната интертекстуална публика. Съгласна съм с тази гледна точка. Разказите на Мураками рядко са ми допадали. Обаче като идея режисьорското решение да вмъкне театър като използва и други препратки към творчеството на писателя, е добро. Да не говорим да визията и изпълненията. Все пак, режисьорът е възпитаник на Кийоши Куросава. Понаучил е нещо от него. Най-малкото - да събира на едно място различни жанрове и стилове. 1 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fractal Отговорено 23 Февруари, 2022 Share Отговорено 23 Февруари, 2022 На 22.02.2022 г. at 17:25, dido100 написа: Започнах да го гледам. По средата заспах. Сигурно е много хубав филм. Една по-различна шехеразада във филма, но все пак може и да приспива 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
loyola Отговорено 28 Март, 2022 Share Отговорено 28 Март, 2022 Честит "Оскар" за "Best International Feature Film". Филмът имаше и номинация за "Best Picture", "Best Director" и "Best Adapted Screenplay". 5 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Yamashita Отговорено 10 Април, 2022 Share Отговорено 10 Април, 2022 (Редактирано) Изгледан и от мен...не ми се искаше героите да бъдат толкова безплътни, сякаш е мярка в японското кино, живеят, но не съвсем, с тях се случва нещо, но е извън тях. Обичам филми, в които героите са там и сега, тези не бяха. Живееха в миналото си, само финала загатна, че всичко е свършило. Добре, че беше корейската актриса в театралната постановка да ги върне към света, че много тъга, много нещо. Съпругата Ото и драмата на съпруга главен герой ми беше много протяжна, те двамата така се разминаваха, а той стоически преживя всичко отново и отново и стана прекалено изживяването. Театралната постановка понареди тезите, но и тя беше трудна за възприемане. Изключително дълъг филм, красив и дълъг, и стоически. Явно не ми е бил ден за ровене в дълбините на човешката психика. Пътуването с колата беше хубав символ, Saab-а, който пътува, и животът продължава.. Редактирано 10 Април, 2022 от Yamashita 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ftisland Отговорено 13 Април, 2022 Share Отговорено 13 Април, 2022 Видях реклама на филмът по тв каналът Cinemania. Скоро ще излъчват премиерата на филмът. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ukio Отговорено 13 Април, 2022 Share Отговорено 13 Април, 2022 В духа на поста на Ямашита ще кажа, че наистина има красота в този филм, въпреки продължителността и някои други слабости. Има си го японското аваре и недоизказаното, и безсловесната меланхолия. А героят на Масаки беше живецът в цялата история. Затова толкова съжалих, че с лека ръка го пропиляха. За мен театралната част беше много силна и ме подтиква да издиря и гледам Вуйчо Ваньо. Май мярнах на Оскарите актьорте, които направо липсваха в Кан. 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Yamashita Отговорено 13 Април, 2022 Share Отговорено 13 Април, 2022 (Редактирано) И аз да си кажа Укио в твоя ред на мисли, героят на Масаки искаше да се потопи в неприятности, това мисля аз за него, изплува от миналото на тези двамата, продължи разказа и после се самоуби, макар и не буквално, но даде повод да бъде заличен. Явно много неща са ми направили впечатление в тази импресия, сега ми изплуват. Сложен пъзел. Аз винаги се хващам за искрицата надежда, за мен Героят с главно Г беше главният герой, стоицизма му, за него сякаш се уловиха всички, той ги издърпа, докосна, макар и мега безплътен да беше, живеещ със спомена за жена си, с която се разминаваха силно. И търси в себе си, търси човека грешката си, а такава нямаше, не знам защо дълба толкова много, не беше той, а Тя с изгубената същност. Така ги усетих аз нещата, просто споделям. Всеки има свое усещане, особено в такава ноар история. Редактирано 13 Април, 2022 от Yamashita 1 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ukio Отговорено 13 Април, 2022 Share Отговорено 13 Април, 2022 Така погледнато - да. Обаче, ако сценарият беше написал друго след сцената в храстите... Дойде ми прекалено. Иначе беше пълна противоположност на главния герой. Затова изпъкваха и двамата. 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
inhmn Отговорено 29 Януари, 2023 Share Отговорено 29 Януари, 2023 Монологът на глухонямата корейска Соня на края беше обещание на изтерзаните герои за омиротворяващ край или както се казва в Псалтира: които сеят със сълзи, ще жънат с радост. Не харесвам Куросава или Мураками заради "чуждиците", но тука с Чехов се получи добре. 3 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ukio Отговорено 11 Май, 2023 Share Отговорено 11 Май, 2023 БНТ 1 ще излъчи този филм утре от 23.25 часа. 3 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manniwelle Отговорено 23 Май, 2023 Share Отговорено 23 Май, 2023 Твърде фестивален ми се видя. Театрален. Многомногомногопластов. Изисква особена кондиция и контекст. Чехов е тегав за поставяне, тук симбиозата е станала доста добре. Огромен плюс- идеята за мултиезичието (включително безсловесно). Но, предполагам, за някаква част от хората, това ще е като насилие над сетивата им (да гледат играта ли, да слушат емоцията в езика ли, или да четат буквичките, прожектирани над сцената). Минус- по-скоро дълготрайността му (не се усеща, но имаше засилени откъм време сцени, а и предсказуемости). Хубав. 3 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ukio Отговорено 23 Май, 2023 Share Отговорено 23 Май, 2023 Определено си е фестивален. Онази вечер започнах да го гледам по БНТ и не усетих, кога мина времето. Гледаем е, въпреки пластовете. Мисля, че японците напоследък постигат удивителни резултати в театъра. Видно е, колко умело адаптират чужди пиеси в своя свят и своята култура. Разбира се, за това помага и тяхната настройка. Те са театрален народ. Театърът винаги е бил специфична културна особеност за тях. Благодаряние на него и изразните му средства се развива и киното им. Много дълбока е тази връзка и смятам,че в бъдеще само могат да надграждат в тази посока. Например усъвършенстване на киното с помощта и на независимия театър. 3 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ukio Отговорено 3 Септември, 2023 Share Отговорено 3 Септември, 2023 Япония с много силни заявки на Венецианския кинофестивал! След новината, че новия филм на Шиния Цукамото е включен в секция Хоризонти, ето че и Рюсуке Хамагучи се завръща на фестивалния подиум с инди филм, разискващ актуални и наболели теми за съвременното общество. Evil Does Not Exist ще се бори за наградата Златен лъв. Успех! 1 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ukio Отговорено 7 Септември, 2023 Share Отговорено 7 Септември, 2023 Прескоференцията на филма на Хамагучи. Започва на 53:20. Довел е със себе си една малка фея на фестивала (главната героиня на филма - и той открива нови таланти!). Много е доволен, че е тук, понеже през 2020 г не е успял да дойде с Кийоши Куросава. Той беше сценарист на Съпругата на шпионина. Стискам му палци наистина да се връща към инди истории, свързани с природата! Това, което стои в същността на японския дух и традиции. Кам казва, че след големия успех с предходните филми е искал да релаксира с нещо различно и спокойно. Вчера филмът беше на 4о място в класацията на критиката във Венеция. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ukio Отговорено 9 Септември, 2023 Share Отговорено 9 Септември, 2023 Честито на Хамагучи! Спечели Голямата награда на журито във Венеция! 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.