Jump to content

Recommended Posts

3396165827_4f9eaf0202.jpg

Оценка в IMDB: 7,5

2046 (2008)

Режисьор: Уон Кар Уай
Оператор: Кристофър Дойл
Музика: Пиер Рабен
Продуцент: Ерик Хюман
Жанр: Драма | Романтика
Държава: Китай, Хонконг
Времетраене: 129 минути

Субтитри: Български

 

В ролите: Гън Ли, Карина Лау, Кимура Такуя, Тони Лън, Маги Чън, Джан Дзъй и др.


За филма:
В Холивуд мислят, че еротика е да съблечеш актьорите, да ги намяташ един върху друг и да ги осветиш с прожектора. С типичната си азиатска дискретност Уон Кар Уай знае, че еротиката може да е в спирала цигарен дим, в една обувка, в затворена до шията рокля. Най-красивите жени на жълтата раса играят в този филм: Гън Ли, Маги Чън, Карина Лау и съвършената Джан Дзъй. Но Кар Уай сякаш не снима филми, а рисува върху порцелан. Всеки кадър е изваян до съвършенство. Операторите му са цели трима. Единият от тях е Кристофър Дойл, виновникът за "Герой". "2046" отново ни среща с писателя, който чезнеше по Маги Чън във "В настроение за любов". Тук отново пише историите си за бъдещето, а може би за миналото. За загадъчни събития от 2046-та година, или номер на хотелска стая? Усещането, което оставя този филигранен филм, е за тайландски масаж, приложен директно върху очите.

 

http://www.youtube.com/watch?v=vfNe3zFT9rk

 

Свали с английски субтитри :click:

 

Свали с български субтитри :subs: :click:

Share this post


Link to post
Share on other sites

На този филм попаднах случайно по телевизията и то по БНТ...Като видях азиатци си казах чакай да го гледам...

След като изгледах филма съм стояла в продължение на 10-15 минути и съм се чудила какво по дяволите беше това...Беше ми доста трудно да схвана смисъла на филма..та при повторното гледане(защото неможех да оставя така нещата..все ме глождеше чувството,че не разбрах за какво става въпрос) направо останах шокирана..прекрасен филм! имаше толкова много смисъл в него...след второто гледане пак седях втрещена обаче този път заради емоциите,които остави филма в мен...

А само да попитам саундтрака може ли да се свали от друг сайт,че от Rapidshare аз немога да свалям..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хех.. и на мен ми остави подобни емоции. Честно казано, реших да го сваля заради резюмето, което е малко подвеждащо бтв, поне аз очаквах повече сай-фай, а то се оказа много авангарден поглед върху сценария. Когато филмът свърши не бях сигурна дали филмът ми хареса ужасно много или не си спомням за какво става въпрос в него ..звучи налудничево, но е факт. След няколко часа отново си мислех за някои от сцените и ги виждах по съвсем различен начин...с други думи "базичка в мозъците". Чисто естетически, кадрите са уникални, много прецизно заснети..като колекция висококласни късометражни филми, без това да се натрапва постоянно. Не се сещам за друг такъв филм, което автоматично го прави worth seeing ;))) Приятно гледане.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами има подобни филми и то пак от Уон Кар Уай- Chungking Express и "В настроение за любов". Визията е все същата тежка, мазна, лепкава и от най-висока класа заради все същия главен виновник- Кристофър Дойл.

 

Пускам си мнението за филма от стария форум:

Рядко оригинален филм! Безупречна игра на актьорите, то и с този каст няма как да е иначе. Визията е адски стилна, заиграването с цветовете и светлината е на много високо ниво. Диалога е много силен, а музиката, ах музиката- 2046 има саундтрак, който просто трябва да притежавате. Това е филм за любовта, за самотата, за бъдещето, миналото и настоящето. Лентата е толкова нестандартно заснета, че едва ли ще разберете всичко от първото гледане, но едно е сигурно- след финалните надписи ще остави във вас цяла вселена от емоции. Това е заглавие, което не може да се разкаже, то просто трябва да се гледа...

 

П.П. Единствената ми забележка е към субтитрите- просто си плачат за преработка.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нищо не разбрах от инфото към филма - май повече хвалеха режисьора и актьорите, отколкото да напишат аджеба за какво става въпрос в него. Но щом на Майки му е харесал, значи аз ще го проспя - гаранция :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Лично аз виждам паралел между този филм и европейското кино, в смисъл усещам такова влияние. Даже на моменти ми напомняше на стила на Ингмар Бергман- и по-точно мълчаливите символи. Държа да подчертая, че това си е мое мнение и не съм специалист относно киноизкуството. :) Иначе филмът ми го препоръча един познат, когато разбра, че съм фен на азиатските продукции.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gong Li - дори няма да чета резюмето на филма, а направо си го пускам - тя е уникална и не се сещам да има слаб филм:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има няколко неща, които всеки себеуважаващ се киноман трябва да гледа - ей така за спорта : филм на Фелини, Скорсезе, Копола, Кустурица...............2046 е задължителен по тази линия - може да не се хареса от всички, но определено не бива да се пропуска. Честно казано филми само с положителни коментари ме плашат, уви тук нищо отрицателно не мога да изсмуча от пръстите си. Филм учебник за това как трябва да изглежда една арт кино лента, всички превзети, досадни елитарни изпълнения , който създадоха мотото ми : по-малко арт - повече кино изобщо не се доближават до този филм. Не съм съгласна, че не се разбира от пръв път ( обаче ако се търсят извинения за последващи гледания е друг въпрос и се присъединявам към всеобщото мнение) :D . Страхотен филм беше

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 години след прожекцията му в Кан. 10 г. след като зърнах за първи път лицето на Кимура в онзи умопомрачителен трейлър. Филмът беше включен в конкурсната програма тогава, но не взе награда. За сметка на това, други няколко далекоизточни ленти се сдобиха с почетните отличия от фестивала. Това беше най-успешната година на азиатското кино в Кан до момента. Вероятно с най-много продукции, включени в конкурса, с първото аниме, номинирано за Златна палма. 

Гледах го след това, но така и не си спомням много от лентата. Сега, след като видях "В настроение за любов", естественото продължение беше сериозно да изследвам 2046.

Наистина е много въздействощ, но първият е по-добър, понеже е опростен във всяко едно отношение. Това, което съм чела за 2046, се оказа абсолютно вярно. Прекалено е усложнен. Всички тези допълнителни герои и нишки в сценария, го правят да изглежда прекалено труден за възприемане. "В настроение за любов" беше обикновен и това го правеше достъпен. На екрана реално имаше само двама герои. Всички останали бяха само щрихирани, загатнати. Тук най-хубавото нещо ми се стори историята на Такуя и Фей Уон. 

Това не го споменавам като сериозен недостатък, понеже усложненият сценарий развива въображението, а футуристичната връзка действително беше внедрена много интересно в действието.

На Уон бях гледала само Чункин Експрес, и то преди много години. Той все още ми стои като еталон, но без съмнение, голямо богатство са и останалите негови продукции.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най-накрая се сетих да попитам дали само на мен ми се струва, че субтитрите не са синхронизирани с видеото и са малко пообъркани. Пуснах си този филм преди време и го издържах някъде 5-7 минути, просто защото не успях да наглася тайминга. Бутах ги тези буквички ту напред ту назад, ала все се разминаваха нещата. Изтеглил съм си го от тук.

 

Някой може ли да ми да даде линк, за който може да гарантира, че е с нормални български субтитри? А ако не, то поне да се намерим из скайп и да ми го прати някоя, защото може би вече година е минала, от както стои на компа и не мога да го гледам. А от видяните начални 5 минути останах с впечатлението, че мноооого дълго време ще си го спомням този филм. Лъхна ме усещането, че е шедьовър! Така че моля ви помогнете!

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз го свалих от същия линк, но сериозно разминаване не засякох. Може би трябва да пробваш с друг плеър. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2046 изгледан. Голямо размътване признавам, но заради допирните точки с В настроение за любов не всичко ме хвана и ефекта не беше така красив и нестандартен, колкото ми се щеше. Просто предходния филм беше обрал доста от похватите и не ги почувствах свързани, а сходни, което не ми подейства добре. Може би не разбирам от шедьоври и наистина не можах да вляза във разказа, но

тези фатални любови на главния герой ми дойдоха доста уморителни, а той твърде заключен и минаващ през тях и май накрая вече ми беше безразлично дали искам да знам коя и защо се влюбва с него, дали той обича и ще обича ли някога. Едно нещо ми се наби в главата, а то май и в живота е така, че никой не можеш да обичаш истински, това ми е рефрена на този филм, твърде много стари или очаквания за нови неща имаш и пропускаш момента или не го търсиш, или не знам и аз, но героя на Tony Leung беше тотално затворен за всички и всичко, някакъв свръх човек не търсещ любов и без очаквания, а ако пък сме дали друг поглед на нещата под повърхността ще го видим като главния герой, който не спря да търси истината за любовта и да очаква, и двете тези са верни, просто филма не даде истини, само мина през стаите на героите и ни остави да си помислим.. 

 

 

И да, дамите в този филм бяха пълно и съвършено произведение на изкуството, неземно красиви, всяка със свой нюанс, с различен стил и огромно излъчване, черно-бели, с извита очна линия, като излезли от кино лента и влезли в нея, за да бъдат богини..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×