Jump to content

Shoplifters (2018)


lazeto

Recommended Posts

Ей, опитват се да влияят и на Корееда, гадовете!

Не знам, доколко могат да го натискат да прави политкоректни филми, за да участва в Кан, но ако този режисьор бъде пречупен, край! Губим авторството, оригиналността и същността. Губим връзката с японското кино, Озу и Куросава дори.

Бясна съм, понеже изгледах пресконференцията на Чудовище и към средата се включиха някакви странни хора, задаващи още по-странни въпроси на режисьора, който ги успокои, че творбата му няма подобен фокус, какъвто на някои им се иска да открият (въпреки че японската недоизказаност може да отключи въображението на публиката). Дори се опитаха да въвлекат двете деца в зле скалъпената си интрига. Добре, че те изиграха себе си и пред журналистите (безспорно резултат от работата на Корееда с тях - той винаги е изисквал от артистите да се държат естествено и непринудено) и реагираха съвсем адекватно, по детски. 

Двете момчета са много различни. Личи си, че по-малкият - Хината, има повече отипт ( него сме го гледали в доста продукции, особено телевизионни) и се държи по-спокойто пред камери и публика. Соя е абсолютен дебютант, но пък откровението му ме трогна истински. В него нямаше фалш. Децата на неговата възраст са си деца и точка.

Дано Корееда издържи на натиска, понеже знаем, какво му костваше в миналото да прави филмите си веднъж на 5-6 години и сега как се промени положението, след като намери нови продуценти, благодарение на световното признание, което получи в Кан!

Много хубаво, че е довел Юджи Сакамото. Той може да не е познат извън Япония, но в страната е смятан за един от най-добрите съвременни сценаристи. Макар че напоследък се изявява основно в телевизията, той е работил и за киното, например с режисьори като Исао Юкисада. Жалко, че Генки Кавамура не е в Кан. Той също е много интересна личност. Освен продуцент (работил е с Тецуя Накашима в Изповеди - отново преплитане на темите семейство-училище), е писател (много искам да преведат на български книгата за изчезналите котки!), сценарист, а миналата година дебютира и като режисьор с екранизация по собствен роман.

Пресконференция

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, ukio said:

Ей, опитват се да влияят и на Корееда, гадовете!

Не знам, доколко могат да го натискат да прави политкоректни филми, за да участва в Кан, но ако този режисьор бъде пречупен, край! Губим авторството, оригиналността и същността. Губим връзката с японското кино, Озу и Куросава дори.

Бясна съм, понеже изгледах пресконференцията на Чудовище и към средата се включиха някакви странни хора, задаващи още по-странни въпроси на режисьора, който ги успокои, че творбата му няма подобен фокус, какъвто на някои им се иска да открият (въпреки че японската недоизказаност може да отключи въображението на публиката). Дори се опитаха да въвлекат двете деца в зле скалъпената си интрига. Добре, че те изиграха себе си и пред журналистите (безспорно резултат от работата на Корееда с тях - той винаги е изисквал от артистите да се държат естествено и непринудено) и реагираха съвсем адекватно, по детски. 

Двете момчета са много различни. Личи си, че по-малкият - Хината, има повече отипт ( него сме го гледали в доста продукции, особено телевизионни) и се държи по-спокойто пред камери и публика. Соя е абсолютен дебютант, но пък откровението му ме трогна истински. В него нямаше фалш. Децата на неговата възраст са си деца и точка.

Дано Корееда издържи на натиска, понеже знаем, какво му костваше в миналото да прави филмите си веднъж на 5-6 години и сега как се промени положението, след като намери нови продуценти, благодарение на световното признание, което получи в Кан!

Много хубаво, че е довел Юджи Сакамото. Той може да не е познат извън Япония, но в страната е смятан за един от най-добрите съвременни сценаристи. Макар че напоследък се изявява основно в телевизията, той е работил и за киното, например с режисьори като Исао Юкисада. Жалко, че Генки Кавамура не е в Кан. Той също е много интересна личност. Освен продуцент (работил е с Тецуя Накашима в Изповеди - отново преплитане на темите семейство-училище), е писател (много искам да преведат на български книгата за изчезналите котки!), сценарист, а миналата година дебютира и като режисьор с екранизация по собствен роман.

Пресконференция

 

Западът става все по-нелеп и жалък. Наистина, дано не успее да зарази източните култури с изчанчените си уклони!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда наистина са се бъркали в работата на Корееда, понеже тъкмо разбирам, че филмът му е спечелил тази награда, която отговаря на Теди наградите в Берлинале (тези вече стигат дъното; мислех, че само в Берлин са паднали толкова ниско, но явно всички пеят в хора).

Днес раздават отличията. Единственото, което ме интересува, е доколко и какво е допуснал режисьорът в лентата, понеже сам заяви, че това не е фокус на историята му, която очевидно е достатъчно илюзорна и мистериозна, за да си представя всеки, каквото поиска. 

Дъно! Дъно! Кан върви към залез, както и цялото фестивално кино по света. Май ще е най-добре тотално да се закриват.

Иначе азиатците предложиха интересни заглавия. Китано и новата лента на Вим Вендерс с Коджи Якушо са топ. Китайците имаха много хубав претендент в Особен поглед с Джоу Доню и Лиу Хаоран, но като гледам, какви политкоректни чудеса са спечелили, ужас (голямата награда е взел филм с потресаващото заглавие How to Have Sex)

Сега остава и Кавасе да подхванат. И нея котират в Кан, а за да е дълголетен човек на подобен форум, трябва да следва не само себе си. Дано да съм лош пророк!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Далекоизточното кино печели 3 отличия от големия конкурс и Златната камера за нов режисьор (тя отиде при виетнамец). Виетнамецът Тран Ан (Чан Ан) взе приза за режисура. Филмът на Корееда получи отличието за сценарий, а Коджи Якушо очаквано (навсякъде се говореше, че той ще е победител в тази категория) стана най-добър актьор. Вече може да се конкурира с Юя Ягира, който беше единственият японец, носител на тази награда.

Честито!

Остава някой ден да видим тези филми.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно е колко майсорски е представил въпросната тема Майстор Корееда в "Чудовище"?! Защото тя наистина е загатната и присъства под някаква форма в третата история, показана от гледната точка на едно от децата (първите две представят гледните точки съответно на майката и учителя). Защото това наистина е актуална и много чувствителна тема за съвременното общество. Ето това ще е ценно.

Водещи за мен при гледането ще бъдат думите на режисьора, който каза, че това целият филм е многозначна илюзия (първият постер много точно го илюстрира). Именно с подобни похвати големите творци раздвижват мозъчни клетки и помагат на зрителя да се превърне в своеобразен съавтор на историята, откривайки своите истини в нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...