Jump to content

Recommended Posts

bbc431342a9d424c.jpg

 

Роден: 8 септември 1963 г.

IMDB

Популярни ТВ-проекти: Downtown no Gaki no Tsukai

Актьор: Big Man Japan, Saya Zamurai, Symbol, R100, Ashita ga aru sa

Режисьор: Big Man Japan, Saya Zamurai, Symbol, R100

Сценарист: Big Man Japan, Saya Zamurai, Symbol

 

Мацумото е най-известен като половинка от дуото "Downtown", в което си партнира с Масатоши Хамада. Кариерата му в телевизията и киното стартира с хумористични предавания, в които двамата с Хамада демонстрират неуморна и буйна фантазия и приковават вниманието на публиката с невиждани дотогава представления :) Шоутата Gaki no Tsukai продължават да радват японската и (в Ютюб) западната публика от 1989 г. насам. Запазена марка на дуото е "Batsu Game" - игра, в която се обръща много повече внимание на наказанието за грешка, отколкото на наградата (наказанията са най-различни, от пляскане през гениталиите с предвидена за целта машина, през удар по главата, до лигаво целуване от бабичка). Друга запазена марка е шоуто "Не се смей!", в което двамата комици (плюс други участници) се сдържат да не се разсмеят под заплахата от физическо наказание (пак "батсу").

 

 

Хитоши и Масатоши се запознават още като ученици, оттам започва тяхното увлечение по комедията и съответно развитието им в тази насока. За разлика от Хамада обаче, Мацумото има доста сериозни (или е по-добре да го кажа доста авангардни?) кино-проекти, всичките до един граничещи с абсурда, шокиращи средностатистичния зрител и тотално извън рамките на шаблоните. Хитоши участва в проектите си и като актьор - в "Big Man Japan" и "Symbol" е в главната роля, а в "R100" има епизодична роля като полицай. Смея да кажа, че се справя чудесно с ролите си, а при това е и сценарист на филмите, в които играе.

 

Силата на Мацумото като сценарист и режисьор е в рушенето на шаблона, намирането на неочаквани алегории. Дори и на най-безинтересния му  за вас филм ще се изненадате - няма негов филм, в който да знаете какво ще се случи :) За мен този гротескаджия е най-непредсказуемия творец в японското кино. При това във всичките му филми при желание ще можете да откриете нещо между редовете, но няма да е натритото и натрапено в очите - натрапеното ще е само е*авката с мейнстрийма. "Символ" лично за мен е наистина гениален филм, който каквото иска да възрази :) "Big Man Japan" се гледа по-тегаво, но е може би най-реалистичното и едновременно с това тъпо фентъзи-мокюментари (вярвам, че точно това е била целта), което съм виждала :) За "R100" ще трябва да си замълча, за да не съсипя изненадите за зрителя :)

 

По мое скромно мнение този комик/актьор/сценарист/режисьор заслужава с пъти повече внимание от всеки айдъл. Защото наистина раздвижва сивите клетки, а умее и да разсмива. Вече над 20 години. Очаквам с нетърпение следващия му филм ;) Може да не ми хареса, но със сигурност ще ме изненадва в продължение на час и половина.

Edited by Blue_Moon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...