t_lozeva Публикувано 16 Март, 2015 Share Публикувано 16 Март, 2015 Тъй като сме се събрали любители на филмовото изкуство, може да споделяме хубавите филми на които сме попадали, дори да не са от далечния изток... Аз лично съм временно на вълна стари френски филми. "Добър ден, тъга!" А вие? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CToTaKa Отговорено 17 Март, 2015 Share Отговорено 17 Март, 2015 Отдавна почти не гледам неазиатски филми, но се сещам за Original Sin, Klass и Green Street. Запомнящи се филми. Айде и един руски - 9th Company. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
t_lozeva Отговорено 1 Април, 2015 Автор Share Отговорено 1 Април, 2015 Много хубав е и "Hannah Arendt". За философа Хана Аренд, ЖЕНА... която се е занимавала с проблема със злото, свети Августин и е била любима на Хайдегер... 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Кева Отговорено 2 Април, 2015 Share Отговорено 2 Април, 2015 Отворих темата да питам, дали имаш предвид по принцип или само за филми гледани наскоро. Но, като видях какво си гледала спря да ме вълнова всичко, директно си изтеглих филма ( въпреки всички предразсъдъци, който имам към копродукциите ) . От моя гледна точка Хана Аренд е основополагаща, но не заради злото или свети Августин, а заради тоталитаризмът , та с две думи ще ми бъде любопитно да изгледам филм посветен на нея . Благодаря ти Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Гат'Мръсна Отговорено 3 Април, 2015 Share Отговорено 3 Април, 2015 Avatar Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
t_lozeva Отговорено 24 Април, 2015 Автор Share Отговорено 24 Април, 2015 Изгледах "Животът е прекрасен" (1997)! Много е хубав. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sonihrisi Отговорено 24 Април, 2015 Share Отговорено 24 Април, 2015 БЯЛОТО СЛЪНЦЕ НА ПУСТИНЯТА! Господарят ме назначи за любима жена! Господин назначил меня любимой женой! Жената също е човек. Женщина — она тоже человек. Другари жени, … Товарищи женщины, ... Аристарх - разбери се с митницата. Аристарх - договорись с таможней. На мъртвия, разбира се, му е хубаво. Но е до болка скучно... Мертвому, конечно, хорошо. Но уж больно скучно… ТАНЦУВАЩИЯТ С ВЪЛЦИ или разказ за това как бял войник става част от индианската цивилизация. ИРОНИЯ НА СЪДБАТА или С ЛЕГКИМ ПАРОМ и песните там: Со мною вот что происходит Евгений Евтушенко Сергей Никитин (Женя) Никого не будет в доме Борис Пастернак Сергей Никитин По улице моей Белла Ахмадулина Алла Пугачёва (Надя) Мне нравится, что вы больны не мной[7]Марина Цветаева Алла Пугачёва Если у вас нету тёти (Ария московского гостя) Александр Аронов Сергей Никитин На Тихорецкую Михаил Львовский Алла Пугачёва Я спросил у ясеня Владимир Киршон Сергей Никитин Благословляю вас (У зеркала) Марина Цветаева Алла Пугачёва Баллада о прокуренном вагоне Александр Кочетков Андрей Мягков (Женя) и Валентина Тал ХУБАВА ЖЕНА с Джулия Робъртс, ТЕОРИЯ НА КОНСПИРАЦИЯТА - Джулия Робъртс и Мел Гибсън 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Кева Отговорено 25 Април, 2015 Share Отговорено 25 Април, 2015 (Редактирано) Сонихриси без да иска ми отговори на въпроса . Много ,твърде много са филмите извън Азия, които ми харесват - все пак не съм киноман от последните три години. Американците много често споменават във филмите си определен филм или книга. Препратки към Казабланка, По пътя , Малки жени и Живота е прекрасен има в редица филми. А, аз нали съм си любопитна все искам да разбера за какво говорят, търся упоменатото творение. Преди време гледах Живота е прекрасен - мога да заявя, че не случайно е обявен за класика . Успях да преглътна виковете ( в зората на киното доброто озвучение, явно е било тайна и актьорите викат в кадър ), почти черно белите тонове и двете песнички. Филма е толкова добре разказан , че няма как да не се хареса Добре де, не крия, че си помислих, че ударих дъното с филм от 1946 . В холивудските филми всички странни птици и особняци гледат стари филми или азиатски . А иначе списъкът ми е дълъг . Като започна с петте филма на Вал Килмър : Светецът, Тумбстоун, Жега ,Уилоу и Дорс, мине се през Междузвездни войни 3,4,5 и 6 епизод, Адвокат на дявола, Взвод ,Трейнспотинг, Матрицата ( но само първата част), Смело сърце, Добрият Уил Хънтинг, Топ Гън , Да напуснеш Лас Вегас ( макар той заедно с Защо тъгува Гилбърт Грейп, Истински романс и Живота на момчето да спряха да ми харесват с порастването ) ,Ескалибур и Сърцето на дракона - завинаги ще си останат сред любимите ми филми, било то и само като спомен. Казиното, Нос страх...........и много много други, а ако трябва да изброя и ужасите, леките и тежки психарии няма да мога да се побера в един пост Към тоя тюрлю гювеч като прибавим българското кино и малко от европейското , да се начуди човек как съм имала време за друго. Напоследък започнах да преоткривам стари и забравени филми. Такъв е случая с Awakenings . Когато прочетох заглавието му си казах „това е много добър филм“, обаче не успях да се сетя за какво се разказва. Докато гледах познавах разни случки, че и за реплики се сещах , но реално бях забравила този страхотен филм П.П Таничке много носталгично ме настой Редактирано 26 Април, 2015 от Кева Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NETI88 Отговорено 28 Април, 2015 Share Отговорено 28 Април, 2015 Като запален киноман съм изгледала толкова много филми през живота си,че вече и аз не знам колко са За това ще кажа само няколко/ 1-Титаник 2-Марли и аз 3-Шепот от отвъдното 4-Мерлин 5-Вчера 6-Козият рог 7-Слонът моя приятел И така нататък........Да не прекалявам. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
t_lozeva Отговорено 14 Май, 2015 Автор Share Отговорено 14 Май, 2015 Благодаря за отговорите! Мoже би е добре да се ограничим само до наскоро гледани филми и сериали, защото има прекалено много хубави филми извън Азия. Ето, по cinemax изгледах един черно-бял филм от 1970-та и отново много ми хареса. Френски е и някак дори има български субтитри. "Дивачето". По истински случай. За момче, намерено в гората и напълно диво, но подложено на внимателни грижи от страна на един господин, с което неминуемо започва да дава признаци на очовечаване. Но докъде? За това какво означава възпитанието и социализацията и какво - липсата на свобода или обратното - абсолютната свобода. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
maira Отговорено 15 Май, 2015 Share Отговорено 15 Май, 2015 Ъъъъ тези филми аз ги харесвам.... Някои съвсем навъпреки... Може би има много по-добри, а може би някои имат и много кусури. Все тая, аз съм се вълнувала с тях. мислила съм ги, смяла съм им се, плакала съм им и пр... Мързи ме да ги редя жанрово или по години... И да не забравяме, че има личен елемент на избора и освен това не ме бива да описвам добре нещата, които харесвам.. Основния ми критериий е: след 2000 г., (с акцент на последните 5-6 години), заради което 1000 филми като Форест Гъмп, Гладиатор, Малена, Изпепелени от слънцето, Сибирският бръснар, Ела, завържи ме! и Вечеря за тъпаци не влизат. Еее ок, спестих и част от френските и испанските и още 50 средни заглавия, но наистина се уморих накрая... И последно, ако даден филм липсва, по-вероятно е да не ми е харесал, отколкото да е просто пропуснат... Вкус, какво да правим. Невероятната съдба на Амели Пулен / Amélie (2001) Лъвове втора употреба / Secondhand lions (2003) Closer (2004)Bridget Jones (2003)Професия блондинка / Legally Blonde (2001) Като рицарите / A Knight's Tale (2001) Мулен Руж (2001) About a boy Маркъс \ Маркъс (2002) - because a man is an island. Догвил (2003) - най-силния и отвратителен филм на всички времена.... След който наистина ми беше трудно пак да заобичам хората. Ocean's Eleven (2001) Original sin (2001) Ледена епоха 1,2 Шрек Облакът атлас, Cloud Atlas (2012) - секстет за човешката свобода, това къде го прочетох... ааа веб-кафе, не може да бъде, добро заглавие...Inception / Генезис (2010) - с такова изобилие от послания, че чак да те заболи главата.Her (2013) - тъжен морал, великолепно заснемане и страшно муден сценарий... все пак го запомних, макар че на първо време много ме издразни и го записах в Минус листата.Животът на Пи/Life of Pi (2012) - толкова красив и малко изтощителен... но накрая все пак вярваш в Бог . Да, знам, че е на Анг Лий... но "азиатски" ли е?Изворът на живота / The Fountain (2006) - приятно плакане... ако ви се гледат филми с безнадеждно болни герои, да и финалът е гаден и все пак ми харесва...Taken/ Твърде лично1,2 (2008,2012) - качествен екшън, без колебание в мотивациятаThose happy years \ Anni felici (2013) - добрата стара Италия, децата и предателите-възрастни... White god/ Белият бог (2014) - момичето и кучето, толкова тъжно и безумно поетичноКингсли - тайните служби (2014) само англичани могат да са толкова пародийно жестоки към политиците и предателитеБСП 2 / RED 2 (2013) - по-добре от 1 и всъщност много ме забавляваОще една мечта (2012) достави ми удоволствиеДзифт (2008) - предпочитам го много пъти пред Мисия Лондон...Василиса (2014), какво като е руски и историческиСибирско образование / Еducazione siberiana (2013) - Джон Малкович и безнадеждността на насилиетоBenХ / Ben X (2007) - аутизъм и училище. Уникален актьор. Панаир на суетата (2012) - може и по добре, но на мен ми харесваЛюси (2014), мога да го защитя Фамилията (2013) - Люк Бесон, какво да говорим... и няма нужда от защита Великият Гетсби (2013) - а всъщност книгата е много зле, за първи път определено предпочитах филма... World War Z (2013) - Гадно, но реаличстично ако допуснеш невъзможното... Вики, Кристина, Барселона (2008) - Уди Алън в най-добрата му форма Дон Жон (2013) - Да. Before sunset (2004) - Да обяснявам ли? Before midnight (2013) - Няма да обяснявам. RRRrrrr!!! (2004) - ми хилих се и това е, влязоха ми под кожата рошльовците In Bruges / Брюж (2008) - Мрак... ако можеш да го понесеш и да простиш. Но е сигурно, че сега искам да отида в Брюж... Четецът / The Reader (2008) - Посланията анти-фашизъм и любов бяха ужасяващо силни, но не можах да измисля нищо по-правилно като развитие на сюжета в нито една секунда... И Кейт Уинслет, просто ми бръкна в душата. Кървав диамант (2006) - Посланията почват от заглавието и затова дълго време го избягвах. А бяха наистина убедителни. Братя Грим (2005) - Някои хорори са по-хорори. Децата на хората / Children of Men (2006) - тъз мрачна, но проблясваща фантастика ... така ме беше впечатлила... и така дълго преразкавах финалните сцени с бебешки плач със и без повод... Живот назаем / Repo men (2010) още нещо мрачно... Джанго без окови (2012) Тарантино Полунощ в Париж (2011) Уди Алън На Рим с любов (2012) Уди Алън Син жасмин / Blue Jasmine (2013) Много добър и необичайно справедлив Уди Алън Магия на лунна светлина (2014) Уди Алън P.S. I Love You (2007) - беше ми болезнен, но много красив. Mr. & Mrs. Smith (2005) - Крайно жизнеутвърждаващ ... Wanted (2008) - Принципен... Salt / Агенt Солт (2010) - не беше секси, но не съм мъж ... Maleficent (2014) - За Любов... Burn After Reading (2008) - Пародия, от класа. The Curious Case of Benjamin Button (2008) Inglourious Basterds (2009) - Тарантино The Mechanic (2011) Hummingbird (2013) - много европейска реплика на чувството за вина... The Bank Job (2008) - много реално Паркър (2013) Месрин: инстинкт за смърт (2008) - Отиваше му на Венсан, да не говорим колко ме изстина като безумна и посвоему справедлива агресия The Artist / Артистът (2011) Черно-бяло и красиво... А любовта е без думи... Саботаж (2014) - Справедливо на финал и ужасяващо залепващо за екрана. Sleuth / Копой (2007) - Версията с Майкъл Кейн и Джуд Лоу. И режисьор Кенет Брана... И после можем да си говорим за човешката природа, мистерия, мотивация и психология... Breaking & Entering (2006) Tres metros sobre el cielo (2010) Tengo ganas de ti (2012) The best offer (2013) Нищо по-трогателно за любовта на един мъж не съм виждала ... от последните кадри на филма в Прага. Това е от онези филми, в които финалът обръща всичко. The king speech / Речта на краля (2010) - при това не обичам кралете... 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
t_lozeva Отговорено 12 Септември, 2015 Автор Share Отговорено 12 Септември, 2015 Този британски 20-минутен краткометражен филм: Native Son (2010) Това е 10/10 https://www.youtube.com/watch?v=2SlTOZm1jhE Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
daneto Отговорено 14 Септември, 2015 Share Отговорено 14 Септември, 2015 Kokowääh - http://www.imdb.com/title/tt1700258/ Много сладурска история. Има и българско участие, Самуел Финци. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JoJo Отговорено 28 Септември, 2015 Share Отговорено 28 Септември, 2015 Канадско-новозеландският Turbo Kid ми грабна сърцето последно. Тая година, почти по едно и също време, ме изненадаха/зарадваха с подобни продукции и канадците, и шведите (с фаворита ми Кунг Фюри). Да са живи и здрави, и все така да ми поднасят прекрасни homage гифтчета с нео 80тарска атмосфера и фючър-ретро синтетични саундтраци. *хепи фен* Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
t_lozeva Отговорено 13 Октомври, 2015 Автор Share Отговорено 13 Октомври, 2015 "Ловът"/ "The Hunt" 2012 Не знам кое ми хареса повече – филмът или Мадс Микелсен... Но нещо ме тресна като с чук. IMDB Затова и го споменавам - 9/10, впечатляващ филм, наистина успя да промени нещо в мен, да ме замисли и очарова. Как се справя един истински човек с подобен проблем? Този ужас, който е изписан на лицето му, изпитах и аз заедно с героя. Към ужасяващото, бездушно институционално отношение на държавната машина, която с помощта на гражданите си, според установената "процедура" (!) смачква един невинен човек. Виждаш как в някои държави наложеното отношение към определни „вредни“ прояви е толкова втълпено, че се прилага от всички. Това е като тоталитарната държава и всеки доносничи за всеки, даже предварително подозирайки злото, просто защото е очаквано и артикулирано навсякъде. А злото съществува, ако се вмени. Дори напълно невинен човек може да бъде погледнат с лошите очи на въздесъщото общество и така да пострада. Друго щеше да бъде, ако бяха повярвали на доброто в него. Ако не го бяха изоставили всички. Дамгата остана завинаги. Но усещането е за състрадание и любов към жертвата. Неописуемо. / Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
t_lozeva Отговорено 17 Октомври, 2015 Автор Share Отговорено 17 Октомври, 2015 Adam`s apple / "Ябълките на Адам" 2007 9.5/10.... (е, добре, може би не е чак толкова велик - оценка след дълбок размисъл - 8/10) С Мадс Микелсен Чуден. Действието се развива в малко манастирче, а главните герои, които съжителстват там са „зъл неонацист“ и местен свещенник. Не е само забавния абсурд и трагедията на тяхното общуване. Всичко е хубаво в този филм просто... Получавам "синдром на Стендал" Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Alfons Отговорено 17 Октомври, 2015 Share Отговорено 17 Октомври, 2015 Me and Earl and the Dying Girl 8/10 (9 давам веднъж на година, а 10 не ми се е случвало от 3-4 ) През тази слаба 2015-та, този филм ми направи хубаво впечатление. Американците всяка година изкарват подобни тип филми и чесно да си кажа винаги са ми харесвали. Миналата година беше The Fault in Our Stars , преди това The Way, Way Back, The Perks of Being a Wallflower и т.н. Ако тийн-филмите бяха, като тях, а не като Здрач, Игрите на еди-какво си и пайове еди-какви си, щях да съм по-приемливо настроен към американското кино. Уви рядкост са. Сюжетът е простичък и до болка познат. Като цяло заглавието казва всичко, но начинът по-който е разказана историята и чудесната игра на младите актьори е това, което откроява филма от масата глупости, които изгледах от тази година. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
t_lozeva Отговорено 1 Февруари, 2016 Автор Share Отговорено 1 Февруари, 2016 Австралийският " Отпечатъци" , или "Traks" . По истински случай. Едно момиче, съвсем само, решава да измине огормно разстояние с камили през пустинята и да прекоси цала Австралия. Пътят й е велик, заради отдадеността с която го изминава. Нечовешкият подвиг е пример за това как духът е способен на всичко. (Актрисата е най-готиното същество от женски пол, което съм виждала. Ако се съди по резюмето, дори се е снимала във филм на Пак Чан Ук. ) И аз не давам много десятки. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
t_lozeva Отговорено 8 Март, 2016 Автор Share Отговорено 8 Март, 2016 "Ромео и Жулиета" 1968 г., по Шекспир - на Зефирели. Ненадминатият връх на всички екранизации по "Ромео и Жулиета", възхвала на любовта, един много затрогващ и вечен хит. Старите оригинали понякога се оказват най-добри, ВНИМАНИЕ! Само за романтици. Ужасно много ми хареса. 10/10 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
t_lozeva Отговорено 12 Май, 2016 Автор Share Отговорено 12 Май, 2016 Здравейте пак Изглежда само аз си пиша в тази темичка, но ми се струва, че някъде трябва да отбележа не просто кой неазиатски филм съм гледала, а кой ми е допаднал "10/10. Дано да представлява интерес за някой! Френският "Четири нощи на един мечтател" от (1971) г. е един шедьовър на Робер Бресон. Радвам се, че има човек, който упорито превежда нови и нови заглавия от този некомерсиален тип. Главните герои играят с азиатска привидна безчувственост, което ме заплени тотално . Арт-филм е точно казано за него, но принцип не определенията правят филма, а неговата същина, затова стоя по-далеч от подобни. Другият е "Кралят на рибарите" 1981 г. на Тери Гилиъм. Това е една абсолютно брилянтна комедия за търсенето на "Светият Граал". 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.