Jump to content

Recommended Posts

spacer.png

 

 

992KJYB.png

 

Miyamoto Musashi SP (2014)

Страна: Япония

По новелата на Eiji Yoshikawa "Miyamoto Musashi" 

Период на излъчване: 15 март 2014 – 16 март 2014 г.

Време на излъчване: Събота - Неделя 21:00

Формат: Renzoku

Жанр: Исторически

Канал: TV Asahi

Епизоди: 2

Режисьор: Ryosuke Kanezaki

                  

Участват:
Takuya Kimura - Musashi Miyamoto
Yoko Maki - Otsu
Ikki Sawamura - Kojiro Sasaki
Yusuke Santamaria - Matahachi Honiden
Mitsuko Baisho - Osugi (Matahachi's mother)
Saki Takaoka - Okou
Kaho - Akemi
Takashi Sasano - Terumasa Ikeda
Shota Matsuda - Seijuro
Takashi Ukaji
Miki Nakatani

Suzuki Fuku - Iori

 

Резюме: Миямото Мусаши е действителна историческа личност, прославил се като най-голeмия майстор на меча в древна Япония.

              Израснал през епохата, когато Япония започва да се възстановява след десетилетни междуособици. Подмамен от надеждата да стане самурай, той участва в битката при Секигахара през 1600 г., която коренно променя живота му.
Спешълът проследява сблъсъците на Миямото Мусаши с бойните умения на киотската школа Йошиока, с монасите воини от Нара и с прочутия майстор на сабята Сасаки Коджиро.
Мусаши постепенно се развива от майстор на меча в човек, постигнал пълно господство над самия себе си, към усещане за единство със заобикалящата природа. Бойни умения, духовно самоовладяване и естетически усет се сливат в едно неразличимо цяло. 
Филмът е великолепен разказ за дръзки приключения и по японски сдържана любовна история.
Романът е бил филмиран седем пъти, често е давал основа за театрални постановки и три от националните телевизионни компании са заснели минисериали по него.
Тази нова екранизация по романа на Ейджи Йошикава „ Мусаши” е поръчана в чест на 55-ия юбилей на „ТВ Асахи” през 2012 г.
 

 Част от резюмето е заимствано от предговора на романа.

:essub:

 

 :subs:Свали с български субтитри

 :subs: Свали с български субтитри 2

:subs:  Онлайн с български субтитри

:subs: Онлайн с български субтитри

:subs: Онлайн с български субтитри

Свали с английски субтитри

Свали с руски субтитри

Онлайн с руски субтитри

Онлайн с руски субтитри 2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

     Струваше си дългото чакане. Хубаво направен, страхотен каст, аз съм щастлива.

Наясно съм, че традиционалистите ще си харесват старите версии, аз също харесвам Тоширо Мифуне, просто е класика.

Но пък всяко поколение прави своите филми за тези легенди.

      Кимура е в страхотна форма, нищо че героят му е двайсетина години по-млад. /Той  и Тоширо Мифуне е  на 34, когато играе Мусаши/. Кими тук не е сладурчето, по които да си паднеш. Бъъъър, направо гледа лошо:-)

       Всъщност, всички герои са доста по-млади, но пък каста си го бива,

а Шота е просто убийствен с тази коса.

Този прочит е свеж, съвременен, по-различен, грабващ. Красив.

В бойните сцени има няколко ценни момента, няма да кажа кои.

Малко ми е мъчно, книгата предлага много материал, да бяха направили сериал, скръндзи такива.

Сега са навряли слон в трабантче, без да пострада много филма.

Безспорно, който първо е чел книгата, ще се разочарова, но това си е правило. / Като във вица дето две

 мишки, дъвчейки лентата на "Отнесени от вихъра" в мазето на "Метро Голдуин Майер", си говорят и едната въздъхва: Книгата беше къде-къде по-хубава."

Изкуших се, и гледайки филма, паралелно четях книгата.

/Много приятно четиво, като приказка, нищо че е 500-600 стр.

Да е жив и здрав преводачът й: Георги Парпулов, много живо много свежо превежда/.

              

Малко за историческата епоха, за да се потопите в историята.

 

 

Част от преговора към книгата на Ейджи Йошикава „ Мусаши”

Едвин О. Райшауер

               януари 1981

 

 

„Времето, в което е живял Мусаши, е за Япония период на голяма промяна. След столетия непрестанни вражди между даймио, поместните феодални повелители, трима души успяват един след друг да обединят най-сетне със сила страната. Делото започва Ода Нобунага, който обаче, преди да го е довел до край, бива убит през 1582 г. от един свой метежен васал. Неговият най-способен пълководец, Хидейоши, издигнал се от положението на обикновен пехотинец, завършва обединяването на държавата, но в 1592 г. умира, преди да е успял да заздрави властта дотолкова, че да я предаде на своя невръстен наследник. Тогава най-силният васал на Хидейоши, Токугава Иеясу, могъщ даймио, който от своята крепост в Едо (днешен Токио) властва над голяма част от Източна Япония, печели надмощие, като разбива съюза на западните даймио в битката при Секигахара от 1600 г. Три години по-късно той приема старото звание „шогун“ като знак за военно господство над цялата страна, упражнявано привидно от името на древното, но безсилно императорско семейство в Киото. През 1605 г. Иеясу предава шогунското достойнство на сина си Хидетада, но продължава да държи в свои ръце действителната власт, докато не разбива поддръжниците на наследника на Хидейоши с обсадите на крепостта Осака през 1614 и 1615 г.

               Първите трима управници от рода Токугава установяват над Япония такава силна власт, че чрез техните наследници тя изтрайва повече от две и половина столетия, докато накрая рухва през 1868 г., като следствие от повторното отваряне на страната за връзки със Запада петнадесет години по-рано. Токугава упражнявали властта си посредством полунезависими наследствени даймио, които в края на тяхното управление наброявали към 265 души. Тези на свой ред раздавали феоди на своите наследствени служители самураи. Преходът от постоянно състояние на война към строго охраняван мир довел до появата на рязко класово разделение между самураите, които се ползвали с позволението да носят две саби и да имат фамилни имена и от друга страна — простолюдието, на което, макар към него да се числели заможни търговци и земевладелци, по начало не било разрешено да носи каквото и да било оръжие и да се кичи с родови прозвища.

               В течение на описваните от Йошикава години обаче тези обществени различия още не са били напълно затвърдени. Във всички области имало останали въоръжени селяни и в страната кръстосвали ронини — самураи без повелител от войските на онези даймио, които загубили владенията си след битката при Секигахара и вследствие на предишни войни. Трябвало да се сменят едно-две поколения, преди обществото да бъде напълно обхванато от строгото социално разделение, наложено му от Токугава. Междувременно страната преживяла големи обществени промени и размествания.

               На второ място, в Япония от началото на седемнадесети век значително се изменя характерът на държавното управление. С възстановяването на мира и края на големите междуособици, господстващото военно съсловие открива, че за успешно властване е важна не толкова военната храброст, колкото управленските знания. Така класата на самураите започва бавно да се преобразява от воини на пушката и меча в чиновници на перото и книгата. В условията на мира самообладанието и образоваността стават по-важни от бойното майсторство. Западният читател може би ще се изненада от наблюдението колко широка е била грамотността още в началото на седемнадесети век и как японците постоянно се позовават на китайската история и книжнина, по приблизително същия начин, по който хората в Северна Европа от онова време непрестанно са припомняли традициите на древна Гърция и Рим.

               Третата голяма промяна в Япония от времето на Мусаши е свързана с въоръжението. През втората половина на шестнадесето столетие донесените от португалците фитилни мускети станали решаващото оръжие на бойното поле. В умиротворената страна обаче самураите можели да обърнат гръб на противните им огнестрелни оръжия и да се отдадат на отколешната си любов към меча. Процъфтели различните школи на сабления бой. Тъй като възможностите за употреба на сабята в действителна битка намалели, бойните умения постепенно се превръщали в бойни изкуства, при които, за сметка на трудно проверимата вече военна ползотворност, все по-голяма тежест получавали вътрешното самообладание и самовъзпитание. Развила се цяла мистика на сабята, по-близка до философията, отколкото до военното дело.”

 

 

 

Приятно гледане, който още не е сварил:-))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Напоследък няма преводи на новите сериали на Кимура, домъчняло ми е за него, така че веднага сядам да го изгледам Благодаря и на naia за буквичките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Напоследък няма преводи на новите сериали на Кимура, домъчняло ми е за него, така че веднага сядам да го изгледам Благодаря и на naia за буквичките.

Благодаря Ная! Нали знаеш че си падам много по Кимура

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотна изненада! Благодаря за субтитрите, но уви не успях да ги изчакам и преди време го изгледах. И Тоширо Мифуне и книгата си имаха предимствата, но Кимура играе на ниво.Само едно не ми хареса

че нямаше момента със писането на ''Ръкописа за Петте Стъпала'', доброволното отшелничество в планините и момента със бръсненето на вежди, но  да бъдем искрени кой би искал да види Кимура без вежди?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изгледах го таман и аз понеже го ъпнаха там. Миямото Мусаши е безспорно една от най големите фигури в любимата ми тематика за самураите и тук що годе биват нещата, но тази личност заслужава доста повече от това, което предлагат тези две епизодчета. Битките бяха прилични, както и като цяло снимачният процес, имаше си сполучливите кадри обаче прекалено приказна беше цялата работа и някак си не можа да ме грабне напълно така както да речем Затоичи. Начинът по който Мусаши придобива уменията си с меча тук беше претупан особено имайки предвид, че този човек е впечатлявал още в юношеските си години. Иначе Кимура беше на ниво както винаги, но когато те ограничава сценария колкото и да се стараеш, няма как да излезеш от посредствеността. Все пак за незапознатите това би било едно доста приятно филмче, така беше и за мен де, но просто, когато знаеш, че може повече няма как да си напълно щастлив. Е сега остава да си дочакам Кеншин, той може и да е фикшън ама поне там героя се усеща точно така както и в анимето.

Хммм чудя се дали да не изгледам първия филм за Мусаши дето е от 70-те, може пък там да е по иначе.... :dunno:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...