Jump to content

Очакваме...


Recommended Posts

Тайванците обявиха част от филмите, които ще се борят тази година за наградата Златен Кон.

 

Една новина за предстоящ филмов проект. Масахиро Мотоки и Ери Фукацу ще участват в предстоящия филм на Мива Нишикава - Long Excuse. Продукцията е обявена още миналата година на кинофестивала в Пусан, но едва сега е потвърдено, че ще започне да се снима. Очакваме я другата есен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Борбата за Японските Оскари започна!
Номинациите са ясни. Коре-еда с рекорден брой - 12! Голямата изненада е Bakuman - с цели 6, включително за поддържащ актьор на Шота Сометани (може би там борбата ще е между Асано и Масахиро Мотоки)! За мен обаче, сюрпризът, включен изневиделица, е Kainan 1890. Дали наистина тази копродукция може да претендира за толкова отличия, при положение, че до този момент почти никъде не се споменаваше?!
При мъжете битката изглежда ясна. Все си мисля, че този път Якушо-сан няма да има конкуренция. Отново не са включили Кенго Кора сред номинираните, въпреки че на други места оцениха високо играта му в цели 2 филма. Дебютът на Субару в лентата на Нобухиро Ямашита също не е отбелязан, а той беше толкова силен и вокалът на Канджанитата определено можеше да присъства сред претендентите. 
При дамите Андо Сакура изглежда най-солиден кандидат за отличието. Тя показа изключителна игра в 100 Yen Love и заслужава най-много да спечели.
Номинациите за поддържаща акриса са доста интересни. Аз бих посочила Хикари Мицушима, понеже я гледах в Какекоми и играта й определено остави отпечатък в съзнанието ми. Хикари винаги е безупречна. Този път и визуално беше преобразена. Масами и Кахо безспорно са талантливи и красиви. Харесах изпълненията им в Umimachi Diary. Хару Куроки също ми е голяма любимка, но не съм видяла още филма на Йоджи Ямада, за да преценя, как се е представила. Много се радвам, че са включили Йо Йошида сред номинираните. Тя е актриса, която сякаш никой не забелязва, но е страшно полезна във всякакви роли. Аз бих номинирала и изявата й в Poison Berry in My Brain - категорична във всяко едно отношение!

12523197_1128059823872073_92164108843443

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само два далекоизточни филма в конкурсната програма на Берлиале тази година.

Лентата на Лав Диаз A lullaby to the Sorrow full Mystery е черно-бяла копродукция между Филипините и Сингапур. Тя е дълга цели 8ч. Режисьорът е голямо име в киносредите, но с филм с подобна продължителност, не знам как ще задържи зрителите толкова време на едно място. Творецът казва, че целта му е да проумее тайната на човешкото съществуване.

 

Китайският реж. Ян Чао се включи буквално в последния момент с най-новото си заглавие Yangtze Map (Crosscurrent). Филмът е сниман цели 4г., като от тях екипът прекарва 3 месеца в лодка. Проектът стартира още през 2005г. Според създателите, това не е традиционен китайски арт филм. Той съчетава романс, поезия и магически реализъм.

Режисьорът е роден през 1974г. Завършил е Пекинската филмова академия през 1997г. През 2004г. печели Златна камера - Специалната награда за дебют в Кан с лентата си Journey (Passages).

Оператор е известния Марк Ли. Смята се, че това е една от последните филмови продукции, заснета на лента Кодак, преди банкрута на компанията през 2012г., заедно с Убиецът на Хоу Сяо Сиен и Back to the 1942 на Фън Сяоган.

Може да звучи прибързано, но този филм е голямата надежда Китай да повтори успеха си от 2014г. Още повече, главният актьор в Yangtze Map, Цин Хао, тогава участваше в друго отличено заглавие от същата държава (Blind massage).

Making

1453353092922.jpg

Освен тези филми, има няколко корейски в останалите секции - Generation K+ - The world of us

The Bacchus Lady е в секция Панорама. Тук видях името на Юн Кье Санг.

"火 Hee” е вторият режисьорски проект на актрисата Каори Момои. И той ще бъде представен на Берлинале, в програмата Форум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Берлинале е в разгара си. Повечето азиатски представители вече показаха филмите си. Ето снимки на някои от тях:

Пресконференцията и червения килим на 长江图 Yangtze Map (Crosscurrent) от 15 февруари. Целият каст е бил там: актрисата Син Джъ Лей, режисьорът, продуцентът и актьорите У Липън (邬立朋 - дебютен филм за този младеж), Тан Кай и Цин Хао, плюс още няколко коли с народ - над 10 души. Цяла делегация.

Снимки + още

https://www.youtube.com/watch?v=C6K2hwQHu0A

U542P886T1D199222F137DT20160216111757.jp

 

 

135101390_14555783241371n.jpg

135091205_14552357299151n.jpg

U47P5029DT20160212104732.jpg

Wu+Lipeng+Crosscurrent+Photo+Call+66th+B

 

 

Кийоши Куросава със специалната прожекция на Creepy -  снимки

 

Хидетоши Нишиджима с 2 филма на Берлинале. Вторият е While the women are sleeping на хонконгски режисьор. Нишиджима и Шиори Куцуна:

pg27_160216_c.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще излъжа, ако кажа, че не съм очаквала Марк Ли да очарова всички в Берлин с кинематографията в Yangtze map. В допълнение - наградата Алфред Бауер за филм, откриващ нови перспективи в киното, спечели 8-часовата продукция на Лав Диаз A lullaby to the Sorrow full Mystery. Audi short film award пък отиде в Тайван.
Честито!

12717505_1146588108685911_68519169220088

12742270_1146588208685901_59339365164363

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Корейски и филипински филм са включени в официалната селекция на кинофестивала в Кан тази година. Коре-еда е изместен в по-долна категория, а Китай изобщо не присъства в общата картина за момента.
Новият филм на Пак Чан Ук, Агаши, ще се бори за Златна палма, заедно с лентата на филимпинеца Брианте Мендоса - Ma Rosa.
Две японски продукции са включени в "Особен поглед" - новата на Коре-еда, както и творбата на Коджи Фукада "Хармониум". Страхотен пробив за Фукада (понеже продуцентите му са от френската компания, която преди това подпомагаше филмите на Кавасе и Куросава), след като през последните години показа голямо израстване. Благодарение на него, за втори пореден път ще видим Асано Таданобу в Кан. Към двата японски филма се присъединява сингапурското заглавие Apprentice.
Още два корейски филма се очаква да се включат във фестивала - единият извън състезанието, а другият - в секция Midnight screening.
Exil на камбоджанеца Рити Пан е със специална прожекция.
За жалост китайското кино никъде не е представено. Лош късмет, но повечето незавършени филми са все на далекоизточни режисьори. Очакват се Silense на Скорсезе, който е сниман в Япония, Вечност на виентамеца Чан Ан, Пен-ек и неговия Samui song, Джони То с Three (тук кастът е страхотен - дано да успее!).
Наоми Кавасе е избрана за президент на журито в секциите „Късометражни филми” и „Синефондация” (студентски филми).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Впечатляващият филм на Пак Чан Ук не успя да вземе награда в Кан. Може би, причината се крие във факта, че този път шеф на журито не беше Тарантино, а австралийски режисьор. Въпреки това, критиката се изказа позитивно за лентата. Дочух мнения, че филмът е необикновен, най-добрият на режисьора след Старо момче. Нарекоха го удивителна манипулация, изкусен, интелигентен, с дълбока канцепция, с изключителна постройка, наподобяващ нещата на Хичкок и Клюзо. Кинематографията му е изключителна. Това се вижда и от трейлъра.

Статията на Стефан Русинов

Отличията:

 

С наградата за женска роля си тръгна филипинката Жаклин Розе, за изпълнението си в Ma Rosa.

jaclyn-jose-ap.jpg

 

 

Brillante+Mendoza+Ma+Rosa+Photocall+69th

 

 

 

 Особен поглед донесе 2 отличия за Япония.

- Филмът на Коджи Фукада, "Harmonium", се сдоби с Наградата на журито трилър за мъж, пуснат от затвора, който всява хаос в семейния живот на стар познат, когато се настанява при него.

Асано Таданобу с втори пореден награден проект в същата категория! 

HARMONIUM-premieres-images-du-nouveau-Ko

- Специалната награда на журито отиде при френско-японска анимационна копродукция - Червената костенурка. Тук големият участник е студио Гибли в лицето на Исао Такахата, който е артистичен продуцент на лентата.

 

 

Продуцентът Тошио Сузуки

 

 

 

- Седмицата на критиката посочи камбоджанския филм Diamond Island за носител на SACD Prize (дава се от гилдията на френските сценаристи)

 

 

Много слабо присъствие от страна на артистите от филма на Коре-еда. Соске Икемацу и новото откритие на режисьора, Тайо Йошизава, не се видяха никъда, а майсторът винаги е разчитал на децата за промотиране на филмите си.

After-the-Storm-poster.jpg

 

 

 

Hiroshi+Abe+Hirokazu+Koreeda+After+Storm

 

 

Особен поглед беше включено и сингапурско заглавие на млад режисьор - Apprentice. И то с позитивна оценка, но без награда.

25970468.jpg?itok=z3h1vhr6

Извън конкурса имаше прожекции на още 2 корейски филма - Влак до Пусан

 

и The Strangers (Goksung) - от реж. на The Yellow sea и The Chaser с участието на японския актьор Джун Кунимура.

Strangers+Goksung+Photocall+69th+Annual+

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шанхайският филмов фестивал е в разгара си. Ето снимки от червения килим.

L.O.R.D: Legend of Ravaging Dynasties

https://www.youtube.com/watch?v=sj38eecxpzE

tumblr_npxcmcySFL1som6aeo1_540.jpg

 

 

tumblr_o8mgj5qK0K1uhsiqto1_400.jpg

L.O.R.D: Legend of Ravaging Dynasties Movie Cast - филм на Гуо Джунмин

https://www.youtube.com/watch?time_continue=12&v=VbXx9pfNdro

https://www.youtube.com/watch?v=8xs9JUqUKok

 

tumblr_npxcmcySFL1som6aeo7_400.jpg

tumblr_npxcmcySFL1som6aeo8_400.jpg

tumblr_npxcmcySFL1som6aeo9_400.jpg

tumblr_npxal9NURy1r5bg93o3_400.jpg

tumblr_npxal9NURy1r5bg93o4_400.jpg

tumblr_npxal9NURy1r5bg93o1_400.jpg

tumblr_o8npnbzrFL1rmch00o1_540.jpg

 

 

Йошики ще бъде на фестивала на 18 и 19 юни. Документалният филм "We are X" е включен в състезателната програма.

T.O.P е пристигнал за откриването на 11-и.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венецианският кинофестивал се задава и ето кои далекоизточни заглавия са включен в него.

Конкурсната програма абсолютно пренебрегва Далечния изток, включващо единствено лентата на Лав Диаз сред претендентите за Златен лъв. The woman who left изследва човешкото съществуване. Продукцията е дълга цели 226мин. Дано да я оценят!

Извън конкурса ще бъдат прожектирани 3D версията на Gantz и корейския The Age of Shadows.

Секция Хоризонти включва един непалски филм, хонконгски - на режисьора Уан Бин (Bitter money), както и японския Traces of sin със Сатоши Цумабуки и Хикари Мицушима (режисьорът е дебютант, който има зад гърба си продуцентската компания на Такеши Китано).

Международната седмица на критиците откроява едно филипинско-малайзийско заглавие - Singing in graveyard.

Черешката на тортата ще бъде прожекцията на новото произведение на Ким Ки Док - The Net

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тайван планира да пусне нов римейк на "Палава целувка"

 

1604210918111487-600x400.jpg

 

Поредицата направила известни акьорите преди 10 години. сега е на път да се възроди отново.

След успешният й рестарт в Япония, в Тайван също са решили да повторят своите минали успехи.

Излъчването й е планирано да бъде сега през есента. Изпълнителят на главната мъжка роля ще е 

Дино Ли (Dino Lee,23), който по-рано се е доказал в драмата Our Times (2015).

източник
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Жената, която си тръгна" даде Златен лъв на филипинеца Лав Диас!
Учудих се от липсата на достатъчно източни представители в Официалната селикция, но тази новина определено ме изненада положително. Режисьорът има достатъчно сериозно присъствие на големи форуми. Време беше да получи признание.
Наградата за сценарий в секция "Хоризонти" отиде при китаеца Уан Бин и неговия "Bitter Money". И той не е непознато име във Венеция. Преди 4 години документалният му филм "Три сестри" е взел наградата за най-добра лента в тази категория.

 

Лек щрих към някои от азиатските филми, които се прожектират в Торонто. За разлика от други, вече минали фестивали, в канадския град е пълно с източни продукции. 

Ето три от тях:
* "Аз не съм Мадам Бовари" с Фан Бинбин. Лентата е комедия за жена, която иска да отмъсти на бивишя си съпруг. Режисьор е големият Фън Сяоган, който между другото е водил и Майсторски клас в Торонто.
* Asura: The City of Madness с Чон У Сонг и Чу Джи Хун. Режисьор е Ким Сонг Су (Musa the Warrior)
* "Гняв" на И Санг-Ил. 
Режисьорът е водил само Аои Миязаки и Кен Уатанабе със себе си. Преди години с Кен са били поканени на фестивала, да представят "Unforgiven", но така и не са успели да присъстват. 
Попаднах на пресконференцията, в която разкриват интересни подробности около заснемането на заглавието. Освен на японски, тримата говореха и на английски. Аои сподели, че изпитва специално чувство към Канада, Като студентка е учила в Торонто.
Кен добави, че според него И Санг-Ил е съкровище за японската филмова индустрия.

* The Long Excuses - Мива Нишикава представя новия си филм с участието на Масахиро Мотоки, Ери Фукацу, Соске Икемацу и Хару Куроки. Лентата е създадена по собствена новела на режисьорката, номинирана за литературната награда Наоки през 2015г.;
* Следват три продукции, показани в Кан тази година - Агаши на Пак Чан Ук, After the storm на Майстор Коре-еда и Harmonium на Коджи Фукада;
* Birth of the Dragon е нов прочит на историята за Брус Ли. В главните роли ще видим двама хонконгски актьори - Филип Нг и Ся Ю. - трейлър

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Догодина наградите на японската академия ще празнуват своята 40 годишнина. Ето сред кои филми ще се избират големите претенденти за основните отличия. В статия на сайта psycho-drama е подбран лист с 13 потенциални заглавия, от които най-вероятно ще дойдат номинациите.

After the Storm - Hirokazu Koreeda
A Man Called Pirate - Takashi Yamazaki
Double Life - Yoshiyuki Kishi
Her Love Boils Bathwater - Ryota Nakano
Good Morning Show - Ryoichi Kimizuka
Pink and Gray - Isao Yukisada
Shin Godzilla - Hideaki Anno, Shinji Higuchi
Over The Fence - Nobuhiro Yamashita
What A Wonderful Family - Yoji Yamada
Your Name - Makoto Shinkai

Аз бих добавила още няколко продукции (с уговорката, че Traces of Sin, макар и прожектиран във Венеция, излиза в Япония догодина):
The Bride of Rip Van Winkle - Шунджи Иваи
The Long Excuse - Мива Нишикава
Destruction Babies (награда в Locarno) - Тецуя Марико
Traces of Sin (Венеция 2016 - секция Хоризонти) - Кей Ишикава
Harmonium (награда в Cannes) - Коджи Фукада
Too Young To Die (номинации на 2 международни кинофестивала с много добри отзиви от страна на публика и критика) - Кудо Канкуро
A Cappella (спечелил Jury's Special Prize на 6th Sakhalin Film Festival) - Хитоши Язаки
Scoop! - One Hitoshi

Сред изброените филми, няколко заглавия имат най-голям шанс. "Икари" (Гняв) на И Санг-Ил дава сериозна заявка за отличие (на Nikkan Sports Film Awards неговите последни филми доминират), макар аз да четох отзиви, че финалът на филма не е толкова силен, колкото се очаква от произведение на режисьора. Въпреки това, актьорският състав е повече от стабилен, изпълненията със сигурност са от най-висока класа и няма да сгреша, ако кажа че очаквам поне номинация на Кен Уатанабе за главна роля (+поддържаща за някои от останалите актьори). Много е вероятно Санг-Ил също да вземе номинация за режисура. Той не е бил включен в борбата за японските Оскари от 2010г., когато Акунин спечели в категорията за най-добър актьор. Все пак, мисля че призът за актьор най-вероятно ще отиде при друг талантлив артист - Джо Одагири. Той дава много силна заявка за това с играта си в Over The Fence на Нобухиро Ямашита. Тук можем да очакваме и номинация за женска роля на Ю Аои. Дали и Шота Мацуда ще получи такава за поддръжка, много зависи от това, колко голяма е ролята му. Друг уважаван режисьор, който без съмнение заслужава признание, е Коре-еда и неговият After the Storm. Очертава се номинация на Хироши Абе за главен актьор, както и евентуална номинация за млад талант на новото откритие на маестрото.
Другият голям режисьор, при това ветеран, е Йоджи Ямада, чийто миналогодишен филм в момента е японското предложение за чуждоезичен Оскар. Няма да се учудя, ако новата му продукция влезе в топ заглавията на японската академия.
При мъжете бройката може да се запълни от Масахиро Мотоки (The Long Excuse) и Джуничи Окада (новият филм на Такаши Ямазаки се очаква през декември, но той определено дава индикации за отличие, особено с участието на Окада в него).
Асано Таданобу не съм сигурна, че ще успее да се включи в надпреварата, но за сметка на това, неговият отвъдокеански филм, "Мълчание", се готви да влезе в борбата за Оскарите.
Жените са малко по-сложни за предсказване, но до Ю Аои нареждам Рие Миязава, Хару Куроки, Ери Фукацу и... може би Аои Миязаки и Йоко Маки.
Много ми е интересно, къде ще застане Юкисада, понеже той без съмнение дава път на младите в своята творба и най-вече на малките Джонита, след като успя да улови таланта поне на едно от тях. Ще се изненадам приятно, ако в надпреварата за мъжка роля включат Юя Ягира. В Destruction Babies той откровено показва най-доброто от себе си. Освен това, ми се иска признание за двама млади актьори, които тази година бяха неуморни и успяха да добавят по 10 нови заглавия във филмографиите си (въобще не говорим за посредствени такива!!!) - Масаки Суда и Соске Икемацу.
Като допълнения мога да прибавя Creepy на Кийоши Куросава, както и четирите филма, в които Аи Хашимото участва през 2016г.

 

15073442_1353173718027348_89648556930485

15078592_1353174624693924_42086505601746

15178164_1353173664694020_46574962080876

15194373_1353174324693954_26595267123316

15170944_1353173571360696_86977679142804

15202540_1353174268027293_27392332783989

15179224_1353174691360584_29618029945236

15078722_1353173644694022_90071248199550

15085529_1353173578027362_17745317257979

14907680_1353173574694029_91441796512497

15078981_1353174264693960_21323746768004

15078718_1353174321360621_69786552369004

15134725_1353174441360609_24538270160812

15192520_1353174551360598_49109778758638

 

15107420_1353174428027277_33714226272823

15171127_1353174554693931_15061432376883

15181157_1353174581360595_27776319007235

15136009_1353174628027257_76786244578402

15178127_1353174631360590_84330400633368

15107207_1353174694693917_83811155629786

15181502_1353174724693914_81380342067130

15181316_1353174781360575_57575516787566

15192724_1353174794693907_88921380459452

15178271_1353174811360572_9045009933727115178189_1353174861360567_69981774936153

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даммм,може и да е с холивудски привкус но все пак режисьор е Джан Имоу :rolleyes: така че очаквам филмът,чийто постер и трейлър виждате под тези буквички,да е страхотно визуално изживяване.

 

24cdf274a7dc7091.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трейлърът е отчайващо холивудски.

Последните дни ме засипаха с нови корейски и китайски филми, благодарение на наградите Син дракон и Златен кон. Много интесени номинации и победители. Определено Изтокът затвърждава позициите си по отношение на качественото кино.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този филм от поста на mi6lence само срещу пари бих го гледал. Не съм се интересувал много-много от азиатска история, но съм почти на 100% убеден, че едва ли биха се зарадвали "светът" да "научи" нещо повече за тях от такава продукция, която се подиграва с националните им ценности.

Като кино според мен Азия има още много много дълъг път да извърви докато достигне нивата на европейските и американските компании. Аз лично се "запалих" да гледам азиатско, понеже просто голямата част от корейските "драми" са романтики или имат такава нотка. Какъвто и друг жанр да вземем - екшън, приключенски, драма,... - са класи под средностатистическите сериали/филми от запада. То си е нормално. За да създаваш изкуство, трябва да си свободен духом. Повечето от Азиатските държави от векове не са променили съществено народопсихологията си, залагаща на дисциплина, ред и традиции. Няма как да очакваш особена креативност от такъв източник.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да се съглася с последните няколко изречения в горния пост. Далекоизточното кино има свое запазено място сред световното. Японското се заражда почти успоредно със западното и се развива възходящо. Китайското се появява в началото на миналия век. Тези две кинематографии започват съперничеството си с останалия свят по отношение на китото още в зората му и могат да се похвалят, че са дали на света много качествени режисьори и филми. Новаторство във всяко едно отношение може да се открие във филмите на някои от най-великити японски режисьори, например. Един Куросава, Мизогучи, Озу... Новаторсво продължава да се открива до днес.

Да. Вярно е, че духовната свобода дава свобода и на изкуството. Това важи и за всички други сфери на живота. Трябва ли обаче от това да си направим извода, че в момента ние не сме духовно свободни, след като по нашите телевизии се въртят само американски филми и близкоизточни сапунки? Смея да кажа, че в сега източните страни са по-свободни от всякога и именно затова в последните години сме свидетели на страхотен прогрес по отношение на киното в много други държави там. Корея, например, където държавната политика повече от десетилетие е насочена към промотиране и за подпомагане на родното кино. Но освен нея, започват да се появяват други, до скоро непознати кинематографии, които впечатляват във всяко едно отношение: Индонезия, Камбоджа, Филипините, Виетнам, Тайланд, Бутан и Непал дори. Филмите, направени в тези държави веча могат да се съревновава по качество със западните такива. Мисля, че в последно впеме западът се изчерпва по отношение на идеите и останалите страни може да се възползват, понеже тези тенденции се наблюдават не само на изток, но и в други държави и континенти. Бъдещето, доколкото виждам, е в копродукциите.

 

Хайде, нови награди!
Сверете си часовниците, че има много интересни заглавия!

В края на ноември бяха раздадени някои от най-важните филмови отличия в Корея, Тайван и Япония.
c6cb95c20845498f89cdc3f623b4fc26.jpg
За първи път на 37-те корейски награди Син Дракон отличието за поддържащ актьор беше връчено на чужденец. Японският актьор Джун Кунимура се поздрави с приза за участието си във филма The Wailling. Освен него, той прие и една от наградите за популярност. Лентата Inside man взе наградата за най-добър филм, както и тази за главна мъжка роля, връчена на И Бьонг Хон. При жените победителка е Ким Мин Хи, направила уникално превъплъщение в "Госпожицата" на Пак Чан-Ук. Нейната екранна партньорка, Ким Те-Ри, получи признанието за новак на годината. Най-добър режисьор е На Хонг-Джин.
zhang-da-lei.jpg
И тази година в островната страна не пропуснаха да отличат най-добрите ленти. Изненадващо, основните призове отидоха при китайски заглавия. Най-добър филм е черно-бялата продукция Summer is gone. Същата лента грабна и отличието на FIPRESCI, както и това за нов талант. 10-годишен дебютант се поздрави с него. Признанието за актьор отиде при Уей Фан за изпълнението му в стилната монохромна сатира Mr No Problem. Филмът се сдоби и с отличието за адаптиран сценарий. Наградата за женска роля споделиха двете дами от китайския Soulmate - Джоу Доню и Ма Сичун. Фън Сяоган е най-добър режисьор. Неговият филм, "Аз не съм Мадам Бовари" спечели и наградата на публиката. Похвалата за режисьорски дебют отиде при Уон Чун и творбата Mad world (това е филмът с Шон Юе, за който бях сигурна, че ще вземе поне номинации). Марк Ли грабна отличието за операторско майсторство. Midi Z бе обявен за изключителен режисьор на годината, благодарение на драмата The Road to Mandalay.
Голямо впечатление ми направи Mr No Problem. Загледах се в ттейлъра, сигурна че на екрана виждам японския актьор Масаки Окада. След по-задълбочено проучване, се оказа че това е Чао Дзан. Откъде ми е бил познат? Участвал е в серийната версия по "Принцът на тениса" - в ролята на Оиши. Всъщност, с тази китайска продукция е изгряла неговата звезда, за да го видим днес в страхотна черно-бяла басня от 3 сегмента (надявам се филмът наистина да е толкова добър, колкото показва трейлъра!), създадена по кратка история на литературния гигант Лао Шъ. И още за лентата. Миналия месец тя беше част от официалната селекция на Токийския кинофестивал. Mr No Problem обещава изискана визия, без да е прекалено стилизиран, като "Аз не съм Мадам Бовари", например. Финият баланс между драма и хумор при него е запазен. Фън Мей всъщност е много известен сценарист, работил дълги години с Лоу Йе (Spring faver, Summer palace). Това е режисьорският му дебют.
Няколко думи и за голямата изненада - Summer is gone. Неговата визия също е решена в черно и бяло. Действието се развива през 90-те години в Западен Китай и показва последното лято на момче, преди постъпването му в прогимназията.
Наградата за режисура е връчена на Фън Сяоган от Хоу Сяо Сиен и Жулиет Бинош. Ето какво казва Фън: "Искам да благодаря на Фан Бинбин. Та е звезда, но участва в този арт филм ("Аз не съм Мадам Бовари"), без да получи никакво парично възнаграждение."
 
Преди ден бяха раздадени и японските награди Хочи, които предшестват тези на Японската академия.
Her_Love_Boils_Bathwater-p1.jpg
За най-добър филм бе определен Her Love Boils Bathwater. Главната актриса в него, Рие Миязава, се поздрави с приза за женска роля, а Хана Сугисаки спечели този за поддържаща актриса. Най-добър актьор е Томоказу Миура. Поддръжката при мъжете спечели Го Аяно, който тази година направи запомнящи се участия в няколко филма. Отличието за режисьор отиде очаквано при И Санг-Ил и неговия "Икари". Новаци на годината са Таканори Ивата и режисьорът Рьота Накано. Специалната награда бе връчена на анимето Your name.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...